بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت الله دری نجف آبادی: وعده و وعیدهای آمریکا مشکلی را از کشور رفع نمی کند

تاریخ انتشار 22 شهریور 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1520

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه در مصلی بیت المقدس اراک، با بیان اینکه  برجام و وعده و وعیدهای آمریکا تاکنون هیچ مشکلی را از کشور رفع نکرده است، گفت: ایران اسلامی باید با اتکا به ظرفیت‌های داخلی مشکلات خود را حل کند و باید بتوانیم تولیدات را افزایش دهیم و در این زمینه با قاچاق کالا نیز به صورت جدی مبارزه کنیم.

 

ایستادگی ایران اسلامی در برابر مستکبران و تهاجمات گسترده

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه چکمه های آل سعود و وهابیت باعث شده، شیعیان عربستان قدرت و جرات نفس کشیدن نداشته باشند، ابراز کرد: به برکت حرم حضرت فاطمه معصومه (س)؛ امروز شهر قم در مقابل کسانی که قبله گاه آنان آمریکا و آل سعود است، به عنوان پایگاه بزرگ شیعه، اخلاق، تقوا، فضیلت و ملجا مستضعفان جهان مطرح و محل معیشت خاندان عصمت و طهارت (س) است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: امروز به برکت وجود حرم حضرت امام رضا (ع)، حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در قم و حرم احمد بن موسی کاظم (ع) شاه چراغ در شیراز، جمهوری اسلامی ایران در برابر مستکبران و تهاجمات گسترده آنها ایستادگی کرده است.

 

اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل سرلوحه امورات مسؤولان باشد

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل باید سرلوحه امورات مسؤولان قرار گیرد، گفت: تاکنون با گزارش ارائه شده از سوی مسؤولان استان مرکزی در ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی با برگزاری 43 جلسه و بازدیدهای فراوان از واحدهای صنعتی اقدامات خوبی جهت تقویت واحدهای صعتی و کمک به رفع مشکلات آنها انجام شده است.

 

امام جمعه اراک با بیان اینکه در مسیر تحقق رشد افتصادی بالای پنج درصد؛ همگان باید همکاری های لازم  داشته باشند، اظهار داشت: امروز در کشور که بسیاری از واحدهای صنعتی در استان با مشکل نقدینگی دست و پنج نرم می کنند و مساعدت بانک ها به صنایع در مسیر اعطای تسهیلات می تواند نقش مهمی در رفع مشکلات این واحدها ایفا کند.

 

برگزاری گردهمایی ائمه جمعه استان مرکزی در خمین

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به برگزاری گردهمایی ائمه جمعه استان مرکزی در خمین، گفت: در گردهمایی ائمه جمعه استان مرکزی محوریت ائمه جمعه، نماز جمعه بود و تمامی نقش آفرینان در برگزاری این آیین عبادی و سیاسی در این نشست مورد توجه بوده اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه مردم و مسؤولان با حضور پرشور خود در نماز جمعه بر شکوه و عظمت این آیین افزوده و زمینه دستیابی به اهداف یاد شده را مهیا کنند، خاطر نشان کرد: نماز جمعه می‌تواند در زمینه پایداری از ارزش‌های دینی، اخلاقی، سیاسی و تقویت و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری داشته باشد و همه مردم باید با حضور پرشور خود این قرارگاه فرهنگی را حفظ کنند.

 

استان مرکزی 16 خبرنگار و عکاس تقدیم نظام و انقلاب کرده است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار ضمن تبریک این روز به فعالان عرصه رسانه گفت: استان مرکزی 16 خبرنگار و عکاس را در دوران جنگ تحمیلی تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران با تحلیل درست و دقت در تهیه خبرها و گزارش ها، وظیفه شرعی و رسالت خود را انجام دهند، افزود: خبرنگاران باید از بیان مطالب غیرواقعی و تشویش کننده جامعه و اذهان عمومی بپرهیزند و باید وظیفه شرعی خود را با دقت و تحلیلی درست انجام دهند.

 

شایان ذکر است، هر هفته 33 نماز جمعه در استان مرکزی برگزار می‌شود.