بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت الله دری نجف آبادی: احیای سبک زندگی اسلامی از وظایف خبرنگاران است

تاریخ انتشار 22 شهریور 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1563

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شب گذشته در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در محل بیت امام جمعه اراک بیان کرد: حرفه خبرنگاری در هر سطح و جایگاهی که باشد بسیار خطیر و مهم است چراکه خبرنگار باید نسبت به همه امور و مسائل شناخت داشته باشد.

اصحاب رسانه حافظ خطوط قرمز باشند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه احیای سبک زندگی اسلامی از وظایف خبرنگاران است، گفت: ملت فهیم ایران اسلامی نسبت به خبرنگاران نگاه ویژه ای دارند و بنابراین اصحاب قلم باید از این فرصت استفاده کرده و با نگارش گزارش های تحلیلی در راستای گسترش سبک زندگی اسلامی و سیره اهل بیت (ع) در جامعه گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه حفظ خطوط قرمز، بنیان خانواده و سلامت نسلها اصول مورد تایید همه ماست و ارزشهایی نیست که بتوان روی آنها معامله کرد، اظهار داشت: اصحاب رسانه نیز باید حافظ این خطوط قرمز باشند و قداست خانواده را بیش از هر زمانی مورد توجه قرار دهند، البته غیرممکن است که سبک زندگی علوی مورد توجه این قشر قرار نگیرد.

رسانه ها مردم را از توطئه های دشمنان آگاه کنند

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه امروز رسانه های غربی تلاش برای ضربه زدن به پایه های نظام اسلامی را در دستور کار خود قرار داده اند، خاطر نشان کرد: برای مقابله در این راستا رسانه های داخلی باید با رویکردی حرفه ای خدمات دولت را تشریح و مردم را از توطئه های دشمنان آگاه کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه خبرنگاران باید در فعالیت خود میانه رو باشند تا بتوانند با آرامش به جامعه اسلامی خدمت کنند، تصریح کرد: خبرنگاران باید مبانی و ارزشهای دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در خود تقویت کرده و فعالیت های خود را بر اساس این مهم برنامه ریزی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه در فضای فکری، فضای مجازی، فضای استان و کشور و در همه مسائل همت و غیرت اصحاب قلم و ادب و دانشگاهیان، وحدت کلمه، اتکال به خداوند و اعتماد به نفس لازم است که اهالی رسانه در این سنگرها آماده‌اند.

رکود بدترین بیماری اقتصادی است

امام جمعه اراک در ادامه با بیان اینکه  کنترل تورم تنها امر مهم نیست بلکه باید به رکود نیز توجه داشت، خاطر نشان کرد: رکود بدتر از تورم و بدترین بیماری اقتصادی است که کشور را در بن‌بست قرار داد و امروز به فکر چاره افتاده‌ایم.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: یک دولت تنها چهار سال فرصت دارد و در حال حاضر دولت یازدهم نیز زمان زیادی در دست ندارد. کشور ظرفیت رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی را دارد و اگر به این امر توجه نشود قطعا شاهد رشد بیکاری، فساد، قاچاق و افزایش مواد مخدر خواهیم بود.

شایان ذکر است، 17 مردادماه، سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با نام روز خبرنگار نامگذاری شده است