بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت الله دری نجف آبادی: آرمان بزرگ جهاد دانشگاهی با واقعیت بسیار فاصله دارد

تاریخ انتشار 22 شهریور 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1528

 آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بعد از ظهر امروز در نشست با رییس و اعضای جهاد دانشگاهی استان مرکزی که به بهانه فرا رسیدن سالروز تاسیس این نهاد در اراک برگزار شد، بیان کرد: جهاد دانشگاهی باید سهم خود را از برنامه ششم توسعه مشخص کند و در تمامی برنامه‌ریزی‌ها رفع مشکلات مردم باید به عنوان یک محور اساسی مورد توجه برنامه‌ریزان و طراحان باشد.

 

تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور

آیت الله دری نجف آبادی آرمان بزرگ جهاد دانشگاهی با واقعیت بسیار فاصله دارد، گفت: با این روند به نظر نمی‌رسد تا چند دهه آینده هم اهداف این نهاد محقق شود، جهاد دانشگاهی باید با جدیت بیشتری حرکت کند تا در همه زمینه‌ها کارایی داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی در راستای جهاد دانشگاهی فرصتی است تا در سطح کلان و خرد سهم خود را ایفا کند و این نهاد  باید امور خود را اولویت‌بندی و چند خلاً مهم کشور را دنبال و سهم خود را در برنامه ششم توسعه مشخص نماید.

 

وجود 10 میلیون بیسواد در کشور

امام جمعه اراک با بیان اینکه یکی از فرصتهایی که جهاد دانشگاهی برای انجام ماموریت‌های محوله می‌تواند از آن استفاده کند، اقتصاد مقاومتی است، افزود: جهاد دانشگاهی باید بتواند در تمامی زمینه‌های مورد نیاز کشور اعم از کارآفرینی، رشد علمی، رشد ارزش افزوده، کارآمدی داشته و خود را در این مسیر به قافله خیرات برساند و کشور را به مرز علم دانش و معرفت در سطح جهانی متصل کند.
 

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه در ابتدای تاسیس این نهاد، هدف ریشه‌کنی بیسوادی عنوان شد، اما امروز شاهد وجود حدود 10 میلیون بیسواد در کشور هستیم، خاطر نشان کرد: بسیاری از نهادهایی که در ابتدای پیروزی انقلاب تشکیل شدند تنوانسته‌‌اند اهداف تاسیس خود را آنگونه که باید محقق کنند و امروز با برنامه ریزی باید در این مسیر گام برداریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه هدف از تشکیل بانک‌های خصوصی ایجاد رقابت و خارج شدن بانک‌های دولتی از حالت رخوت بوده است، اظهار داشت: بانک‌های خصوصی متاسفانه نه تنها کمکی به کشور نکردند بلکه بر مشکلات افزودند و با دریافت سودهای با نرخ بالا مشکلات بیشتری را ایجاد کردند.

 

نمایندگان ملت در مجلس سبب حل مشکلات کشور شوند

امام جمعه اراک با بیان اینکه نمایندگان ملت در مجلس سبب حل مشکلات کشور شوند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید مشکلات و مسائل را پیگیری کرده و با استفاده از حق نظارت و استیضاح به باز شدن گره‌ها در این مسیر حل مشکلات گام بردارند.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن ایام انتخابات گفت: باید مشخص شود مجلس امروز یا دیروز چقدر در تغییر سرنوشت مردم نقش داشتند این همه تبلیغات و هزینه‌های گزاف انتخاباتی چه دردی از مردم دوا کرد؟ باید آثار و برکات هر مجلس و نماینده‌ای در زندگی مردم دیده شود.
 

شایان ذکر است، جهاد دانشگاهی از سال 59 به منظور تحقق اهداف انقلاب اسلامی تاسیس شد و در مدت فعالیت خود با انجام ماموریتهای جدید و داشتن رویکرد انقلابی و فرهنگی سعی کرده رسالت عظیم خدمت به مردم را به بهترین شکل ممکن به انجام برساند.