بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

امام جمعه اراك: پيروي از رهنمودهاي رهبر كليد عزت، پيشرفت و توسعه كشور است

تاریخ انتشار 29 فروردین 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1452

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در آیین اقامه نماز ظهر و عصر که در دبستان ابتدایی گلستان اراک برگزار شد، افزود: اطاعت از ولایت فقیه و آموزه های ائمه اطهار همواره راه برون رفت جامعه اسلامی از مشکلات بوده و نیاز است اقشار مختلف مردم به خصوص نسل جوان و نوجوان جامعه پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قراردهند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره در رهنمودهای خود راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال در جامعه را تحقق اقتصاد مقاومتی مطرح می کنندودر این راستا باید همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و اقشار مختلف مردم خود را ملزم به اجرای این سیاست ها بدانند.
امام جمعه اراک بیان کرد: استفاده از توانمندی‌های داخلی، حمایت از تولید ملی و قطع وابستگی به خارج از کشور از جمله مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است که باید سرلوحه کار و اساس برنامه‌ریزی‌ مسئولان در فعالیت ها قرار گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توجه هرچه بیشتر دانش آموزان و معلمان به برگزاری نماز جماعت، افزود: دانش آموزان و معلمان باید در کنار علم آموزی به برگزاری نماز جماعت که عامل اصلی تهذیب نفس و رسیدن به کمال الهی است توجه داشته باشد.
وی ادامه داد: دانش آموزان و نسل جوان جامعه به عنوان آینده سازان کشور باید با استفاده و مدیریت فرصت ها برای تحصیل علم و دانش، حضور در کلاس های قرآنی و فوق برنامه به افراد مفیدی برای جامعه و کشور تبدیل شوند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: دشمنان اسلام ابزارها و روش های بسیاری را در جامعه به کار گرفته است تا نسل آینده کشور را گمراه کنند و باید تلاش شود تا این نقشه دشمنان نقش بر آب شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این آیین گفت: حضور در فعالیت های اجتماعی به خصوص نماز جماعت راه اصلی جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی است.
علی شیرخانی افزود: حضور جوانان در مساجد و آیین های مذهبی تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی و آشنایی هرچه بیشتر آنان با ائمه اطهار و دین مبین اسلام دارد.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.