بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

خطيب جمعه اراك: مجاهدت، تدبير و كار خصوصيت كابينه دوازدهم دولت باشد

تاریخ انتشار 30 تیر 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1550

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک در محل مصلی بیت المقدس این شهر افزود: تکیه بر ظرفیت های علمی، پژوهشی و اقتصادی داخلی همراه با بهره گیری از راهبردهای رهبر معظم انقلاب در مدت زمانی کوتاه کشور را در مسیر توسعه قرار می دهد و دولت دوازدهم با ایمان و تکیه بر ظرفیت های داخلی، مردم و قوای دیگر می تواند جهش لازم را درکشور ایجاد کند.
وی ادامه داد: بهره گیری از نیروهای انقلابی در راستای تقویت بنیه اقتصادی کشور و ارتقای سطح معیشت ملت باید از ملاک های انتخاب کابینه دوازدهم باشد.
امام جمعه اراک گفت: افرادی که به دنبال سهم خواهی سیاسی و انگیزه های شخصی و جناحی هستند در کابینه دولت دوازدهم جایگاهی ندارند چرا که مردم در انتخابات به دولتی رای داده اند که خادم و متعهد است.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: آمریکای جنایتکار بدعهدی ها و پیمان شکنی های خود را در مقوله برجام به همه جهان و ملت ایران ثابت کرد بنابراین مسئولان و دولتمردان کابینه دولت دوازدهم باید همه برنامه های توسعه ای خود را بر اساس ظرفیت های داخلی تدوین کنند و اتکا به خود با قوی ترین شکل ممکن رقم بخورد.
وی اضافه کرد: مسئولان و دولتمردان باید بدانند که تنها با همت بلند و بهره گیری صحیح از ظرفیت های صنعتی و کشاورزی می توان قله های افتخار و سربلندی را پیمود و کشور ایران را در زمره قدرت های برتر اقتصادی دنیا قرار داد.
آیت الله دری نجف آبادی یادآوری کرد: در جنگ هشت ساله نیز بیش از 40 کشور دنیا رژیم بعثی را بر علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند اما، در نهایت ایران اسلامی بود که با تمام قوا وارد عرصه مبارزه شد و پس از هشت سال مجاهدت و مقاومت سر انجام متجاوزان را از خاک کشور بیرون کرد.
وی در ادامه سخنان خود امنیت کنونی ایران اسلامی را خار چشم دشمنان دانست و گفت: دشمنان ایران اسلامی با حمایت از گروهک های مختلف ضد انقلاب از قبیل پژاک و منافقین در صدد تخریب امنیت حاکم در کشور هستند بنابراین نیروهای مرزبانی، انتظامی، امنیتی، ارتش و سپاه پاسداران باید با قدرت هر چه تمامتر توطئه های دشمنان را بهنگام تشخیص و از بهترین راه ممکن برای خنثی سازی توطئه ها استفاده کنند.
امام جمعه اراک تاکید کرد: نیروهای انتظامی و امنیتی باید نسبت به شناسایی و دستگیری افرادی که با اسلحه گرم و یا سرد در داخل کشور مردم را تهدید می کنند اقدام کرده و فرصت تخریب امنیتی داخلی را از هنجار شکنان سلب کنند.
وی با یادآوری پنجم مرداد و سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مرداد سال 1358 توسط آیت الله طالقانی نیز گفت: نماز جمعه عامل تقویت اتحاد بین مسلمانان بوده و امت اسلامی می تواند با تقویت این پایگاه در برابر توطئه های دشمنان به پیروزی برسد.
وی بیان کرد: نماز جمعه یک دانشگاه ملی و رزمایش همگانی است که کمترین کارکرد آن تحکیم پایه های نظام سیاسی در داخل و خارج از کشوراست.
دهه کرامت از اول ذی القعده همزمان با سوم مرداد ماه جاری و هفته حج از دیگر مسائلی بود که آیت الله دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک مورد بحث و بررسی قرار داد.
نمای عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.