بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

واگذاري هاي اصل 44 استان مركزي بدون برنامه انجام شده است

تاریخ انتشار 3 مرداد 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1457

آیت الله دری نجف آبادی در جمع کارکنان کارخانه هپکو و تنی چند از مدیران استانی استان مرکزی افزود: رهبر معظم انقلاب اصل 44 قانون اساسی را انقلابی در صنعت و اقتصاد کشور می دانستند اما این مهم با واگذاری های غلط و بی برنامه هیچ تاثیری در صنعت کشور نگذاشت.

وی ادامه داد: کارخانه هپکو اراک یک نمونه از واگذاری های بی ضابطه در دولت دهم است که با منابعی بالغ بر 70 میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شد در حالی که در همان سال بیش از 280 میلیارد تومان انواع ماشین آلات راهسازی که از سال های قبل در انبارهای این کارخانه موجود بوده به فروش رفته است.
امام جمعه اراک اظهار کرد: سازمان خصوصی‌سازی در برخورد با مالک پیشین به عنوان فردی که چنین سرمایه ملی و برند ملی را طبق اصل 44 خریداری کرده موظف به برخورد قاطعانه است که این مهم باید با جدیت هر چه تمامتر دنبال شود.
وی اضافه کرد: شناخت نیازهای روز صنعت دنیا یک اصل اساسی برای توسعه هر صنعتی محسوب می شود بنابراین مدیریت جدید کارخانه هپکو باید برای شناسایی نیازهای همسو در تولیدات خود اقدام کرده و از ظرفیت بالقوه این کارخانه در راستای تنوع تولیدات استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: کارخانه آذرآب اراک نیز که در دولت یازدهم واگذار شده است روزگار چندان خوشی نداشته و کارگران چهار  ماه حقوق و دستمزد خود را از کارخانه طلبکار هستند.

وی اضافه کرد: وزارتخانه های کشور، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی و حتی معاونت اول ریاست جمهوری و دستگاه های امنیتی باید چتر نظارتی خود را بر عملکرد سازمان خصوصی سازی گسترده کنند تا منابع ملی از دست نروند.