بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي و عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري: ارتقاي سواد رسانه اي رسانه اي در راستاي استفاده بهتر از فضاي مجازي نياز امروز جامعه ايران اسلامي است

تاریخ انتشار 3 آبان 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1236

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی، افزود: اعضای شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان تصمیم گیران نهایی مسائل فرهنگی استان، باید گام های آگاهانه در ساماندهی فضای مجازی داشته باشند و آسیب شناسی شبکه های اجتماعی را با حساسیت دنبال کنند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: سواد رسانه ای در جامعه ابتدا باید از مدیران، مسئولان، اساتید دانشگاه و آموزگاران آغاز و سپس به اقشار مختلف جامعه تعمیم داده شود.

وی اضافه کرد: علم و فناوری اطلاعات و از جمله فناوری‌های موجود در فضای مجازی، با سرعتی شگفت‌انگیز در حال پیشرفت است و به ‌کارگیری این امکانات با توجه به آثار مختلف اجتماعی و فردی نیازمند برنامه ریزی های کاربردی و کارشناسی از سوی مسئولان مربوطه است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد:  برنامه ریزی نکردن از سوی مسئولان فرهنگی و ورود بی‌مهابای اقشار مختلف به خصوص جوانان و نوجوانان به این فضا، خسارات جبران‌ناپذیری را به‌وجود می‌آورد که نمونه‌های متعدد آن در زندگی روزمره مردم قابل مشاهده است.
وی بیان کرد: همه کسانی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی صاحب تریبون هستند باید ساماندهی شوند چرا که بسیاری از گروه های شکل گرفته در شبکه های اجتماعی ضمن ایجاد فضای ناایمن سیاسی در جامعه به ترویج بی اخلاقی به وسیله گسترش فیلم ها و عکس های غیر اخلاقی مشغول هستند.