بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي و عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري: ارتقاي قدرت دفاعي كشور بهترين راهبرد در برابر دشمن است

تاریخ انتشار 5 آبان 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1883

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک، افزود: امروز باید مقابله با افراد بی عدالت و فاسد و متجاوز به حقوق مردم در جامعه باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد، چراکه عدالت در جامعه اسلامی یک اصل است.

وی ادامه داد: حکومت جهانی امام زمان(عج) حکومت عدل است و باید با برقراری عدالت در جامعه اسلامی زمینه عدالت جهانی را فراهم کنیم.

امام جمعه اراک در خصوص آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) نیز گفت: امام حسن عسگری(ع) بیش از یک هزار و ۱۰۰ سال قبل فرمودند یکی از نشانه های مومن، زیارت اربعین است و امروز می بینیم به برکت بیداری امت اسلامی، مراسم اربعین امام حسین(ع) به بزرگترین تظاهرات مردمی مومنانه، وفادارانه و عاشقانه شیعیان امام حسین(ع) تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ملت ایران در انقلاب اسلامی آثار بزرگ اربعین را دیده اند، این اربعین شهدای قم، اربعین تبریز، اربعین اصفهان، کرمان، مشهد و... بود که ملت ما را در برابر طاغوت پیروز کرد.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: ما در مسیر راهپیمایی اربعین به امام حسین(ع) و اصحاب و یارانش ایشان اعلام می کنیم که هرگز ایثار و اهداف آن را فراموش نمی کنیم و بر سر بیعت خود با آنها ایستاده ایم و تا پای جان در رکاب اباعبدالله هستیم.

وی اضافه کرد: در تمام ۳۰۰ سال اخیر میهن ما دچار ضعف بود که علت آن برخوردار نبودن از تجهیزات و امکانات دفاعی لازم و فرماندهان نالایق بود، به همین سبب تن به پیمان های ننگین ترکمانچای و گلستان دادیم و ده ها مساله دیگر که به سبب سستی، ضعف و خیانت رخ داد.

امام جمعه اراک افزود: اینکه امروز جمهوری اسلامی تاکید دارد در قدرت دفاعی خود با هیچکس مذاکره نمی کند و در این رابطه کاملا قاطع است، این بهترین استراتژی برای استقلال و عظمت و سربلندی کشورمان است.

وی تاکید کرد: ما چهار قرن سیلی های فراوان خوردیم و غارتگران و پابرهنه ها بارها مردم ما را تاراج و بر ما ذلت را تحمیل کردند، امروز ما باید از تشریفات خود و بسیاری هزینه های دیگر کم کرده و قدرت دفاعی خود را ارتقا ببخشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: امروز می بینیم که آمریکا در موضوع برجام به دنبال کارشکنی و بدعهدی است بنابراین باید هوشیار باشیم و ضمن اینکه برنامه ای برای حمله و تجاوز نداریم، اما با تمام قدرت در برابر تجاوز می ایستیم.