بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: احياي فرهنگ انقلابي گري و اشاعه ارزش هاي ديني راهبرد رسانه ملي باشد

تاریخ انتشار 6 آبان 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1843

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز شنبه در جمع مدیرکل، مدیران و معاونان اداره کل صدا و سیمای استان مرکزی افزود: تحریم ها و تهدید های دشمنان نظام اسلامی به دلیل تبعیت ملت از ولایت فقیه و حرکت در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی است، بنابراین می طلبد رسانه های داخلی به خصوص صدا و سیما نسبت به توطئه های دشمنان، برنامه های بازدارنده و خنثی کننده داشته باشند.
وی با بیان اینکه رسانه ملی وظیفه دارد دستاوردهای نظام اسلامی را برای نسل جوان تشریح و تبیین کند، ادامه داد: نسل های سوم و چهارم انقلاب جریان های مبارزات مردم و سال های اول پیروزی انقلاب اسلامی را درک نکرده اند، بنابراین رسانه ها به خصوص صدا و سیما وظیفه دارند از همه ظرفیت در راستای تشریح و تبیین خدمات نظام اسلامی در جامعه استفاده کنند.
امام جمعه اراک یکی از مهمترین مشکلات جامعه کنونی ایران را بی توجهی به بنیان مقدس خانواده عنوان کرد و گفت: این مهم آسیب های اجتماعی دیگری از قبیل طلاق، اعتیاد، مشکلات اخلاقی و دزدی را دامن می زند که اصلاح این امور نیازمند تبلیغات گسترده رسانه در راستای معرفی خانواده موفق و اخلاقمدار است.
وی اضافه کرد: مقابله با انواع آسیب های اجتماعی نیازمند ارائه برنامه های فرهنگی از سوی دستگاه های مختلف اجرایی است که نقش صدا و سیما در این میان برجسته است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: افراط در تبلیغ به ضد تبلیغ تبدیل می شود و رسانه ها ومسئولان باید این مهم را مد نظر داشته باشند و محوریت برنامه ها باید بر همگرایی لایه های اجتماعی قرار گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: تقویت حلقه های همگرایی طیف های مردمی در اهداف مشترک توسعه گرا و اعتمادسازی عمومی از سوی رسانه ملی باید جدی گرفته شود چرا که این مهم گام جدی در جلب اعتماد عمومی است.
آیت الله دری نجف آبادی، پیگیری مطالبات مردم و رهبری را از مهمترین وظایف رسانه ملی دانست و گفت: توسعه علمی و تولید برنامه های همراه با پیوست پژوهشی، گسترش سبک زندگی ایرانی و اسلامی از دیگر وظیفه این رسانه است.
صدا و سیمای مرکز اراک در سال ۱۳۶۲ به عنوان یک دفتر خبری آغاز به‌کار کرد و در آبان ماه سال ۱۳۶۵ فعالیت رسمی مرکز با نصب و بهره‌برداری از یک فرستنده یک کیلو وات رادیویی با پخش برنامه‌های خبری توسط واحد اطلاعات و اخبار آغاز شد.
در سال ۱۳۷۹ با بهره‌برداری از شبکه صدای استان مرکزی با سه استودیوی تولید و پخش روزانه ۱۸ ساعت برنامه تهیه و پخش می‌شود که این برنامه‌ها با یک فرستنده یکصد کیلو وات در تمام مناطق استان مرکزی و قسمتی از استانها هم جوار قابل دریافت است.
هم اکنون شبکه آفتاب استان مرکزی با تولید و پخش 24 ساعته به مردم خدمت رسانی می کند.