بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري: تربيت علماي صاحب نام و تاثيرگذار در همه امور جامعه تكليف حوزه هاي علميه است

تاریخ انتشار 6 آبان 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 88835

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس حوزه های علمیه استان مرکزی در بیت نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: ارتقای سطح علم و اخلاق، توسعه حکیمانه حوزه ها بر اساس ظرفیت های موجود، تامین رشته های تخصصی تفسیر قرآن کریم و معارف اسلامی از دیگر مسائلی است که مدیران حوزه های علمیه نقاط مختلف کشور باید به آن توجه کنند.
وی اظهار کرد: طلاب و روحانیان تنها با سلاح علم، تحقیق و پژوهش می توانند نقش موثری در گسترش فرهنگ مهدویت و اثبات حقانیت اهل بیت (ع) در جامعه داشته باشند، بنابراین همه تلاش این قشر از جامعه باید در راستای تقویت ظرفیت علمی و معنوی باشد.

امام جمعه اراک بیان کرد: طلاب و روحانیان باید خودسازی، تزکیه نفس، قناعت و پرهیز از تجمل گرایی را در دستور کار خود قرار دهند، چرا که تنها در این صورت می توانند جامعه را به مسیر معنویت و تقوا هدایت کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی با استفاده از فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره ای اعتقادات مذهبی جوانان ایران اسلامی را نشانه رفته اند و مقابله با این هجمه های برنامه ریزی شده ، توان و روش های نوین را می طلبد که باید جزو اولویت های حوزه های علمیه کشور قرار گیرد.

در این آیین از زحمات حجت السلام و المسلمین سید علی حسینی پور تجلیل و حجت الاسلام و المسلمین کاظم سپاسی نیز به عنوان رئیس حوزه های علمیه استان مرکزی معرفی شد.