بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي و عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري: ارتقاي بهره وري در گرو كاهش هزينه هاي جاري در دستگاه هاي اجرايي است

تاریخ انتشار 20 آبان 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1276

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز شنبه در جلسه بررسی بودجه سال ۹۷ استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در رابطه با بودجه سال ۹۷ چندین نکته حائز اهمیت است اول اینکه بودجه سال ۹۷ مثل بودجه سال قبل از آن در بحث عمرانی تعریف ویژه ای ندارد و ما باید تدابیر و سیاست های دیگری بیاندیشیم تا کار ما در این زمینه پیشرفت کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: قطعا نمی توان همه کارها را به موازات یکدیگر پیش برد یا از ابتدا شروع کرد چرا که ضمن هدررفت زحمات پیشین، هزینه بسیار سنگینی دارد بنابراین برای جلوگیری از این مشکلات باید اولویت بندی کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان ساخت: امکان سنجی یکی از الزامات اولویت بندی است و با استفاده از آن می توانیم طرح هایی که امکان بهره برداری آن ها در سال ۹۷ وجود دارد را تعیین و در اولویت برای اختصاص بودجه قرار دهیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال آینده ۳۰۰ هزار میلیارد ریال کسری اعتبارات عمرانی را خواهیم داشت و بروز مشکل در شرایط نفتی منطقه محتمل خواهد بود، نباید تنها به معجزه در این زمینه ها چشم بدوزیم و با نگاهی خوشبینانه به مسائل منطقه عمل کنیم و نباید اعتماد صد درصدی به درآمدهای پیش بینی شده داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اذعان داشت: یارانه ها نیز از مواردی است که می توان از ظرفیت آن استفاده کرده و صرفا با پرداخت آن به قشر آسیب پذیر جامعه، مقدار باقی مانده را به بخش عمرانی و تولید اختصاص داد.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: به مصرف نباید دامن زد و باید از اسراف که مغایر با اقتصاد مقاومتی است پرهیز کرد چرا که تنها مصرف تولیدی است که جبران پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: هزینه تولید در کشور بسیار سنگین است در حالی که تولیدکننده ها بیش از مصرف کنندگان نیازمند حمایت هستند و مواردی از قبیل مالیات بر ارزش افزوده باعث هزینه بر شدن تولید برای واحدهای تولیدی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تشریح کرد: افزایش هزینه تولید مساوی با باز شدن مرزهای کشور برای واردات انواع کالاها به صورت رسمی و غیر رسمی است.