بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

خطيب جمعه اراك: رسالت عظيم نبي مكرم اسلام(ص) تبيين مسير سعادتمندي براي بشر بود

تاریخ انتشار 27 آبان 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1371

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، بسیج همواره افتخارآفرینی نموده و در عرصه های مختلف نقش تاثیرگذاری را ایفا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: بسیج از میان اقشار مردم برخواسته، مردمی که در هر زمینه ای تحقق آرمان های انقلاب و امام راحل و شهدا را دنبال می کنند  و در این مسیر از هیچگونه ایثار و جانفشانی دریغ نکرده و نخواهند کرد.

وی بیان کرد: با توجه به عواقب ناگواری که در زلزله ها در کشور شاهد آن هستیم، باید یک چاره اندیشی اصولی در این خصوص انجام شود و مسئولان در این زمینه فکری کنند.

امام جمعه اراک ادامه داد: در این رابطه ضروری است که دولت و مجلس شورای اسلامی مصوبات مربوطه و لازم را پیگیری کنند تا ساختمان ها به صورت مقاوم در برابر زلزله ساخته شوند و شاهد میزان بالای خسارات و تلفات در هنگام وقوع زمین لرزه نباشیم.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: ساختمان های روستایی بایستی بهسازی شوند و در ساخت و ساز شهری نیز باید تمام استانداردهای روز به کار گیری شود نه اینکه با وقوع یک زلزله، بیمارستانی که باید به مردم امدادرسانی کند خود تخریب شود.

وی تصریح کرد: همچنین باید افراد و پیمانکارانی که در ساخت و سازها به ویژه در مورد اماکن عمومی همچون بیمارستان و... کوتاهی کرده اند، مورد مواخذه قرار گیرند و با آنها با جدیت برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان ساخت: امداد بی دریغ و بی بدیل مردم به هموطنان زلزله زده کرمانشاه از همان ساعات اولیه وقوع حادثه، تجلی الگوپذیری از مکتب نوع دوستی و برادری اسلامی است.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: از سوی دیگر نیروهای امدادی همچون هلال احمر و سایر نیروهای نظامی و انتظامی که به پیروی از فرمایش رهبر معظم انقلاب در محل حادثه برای خدمت رسانی حضور یافتند و همچنین کمک های سایر امدادرسانان به زلزله زدگان نشان داد که در هر شرایطی انسجام و اتحاد میان مردم پابرجاست و از هیچ خدمتی به هموطنان خود دریغ نمی کنند.

امام جمعه اراک عنوان کرد: مردم استان مرکزی همچون جای جای ایران اسلامی نقش تاثیرگذار خود را به خوبی ایفا کردند و تاکنون در قالب ۴۶ کامیون، سه هزار تخته چادر، ۲۰۰هزار بطری آب معدنی، پتو، مواد غذایی و سایر ملزومات، از استان مرکزی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: همگام با دیگر دستگاه های مسئول، سپاه استان نیز مسئولیت امدادرسانی به مردم زلزله زده ۱۰ روستا را در کرمانشاه برعهده گرفت و تاکنون به این مناطق ۵۰۰ تن برنج و هفت تن گوشت توسط سپاه فرستاده شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت:  نبی مکرم اسلام(ص) ۲۳ سال در راه اسلام، هدایت بشر و نجات انسان ها از جهالت مجاهدت کرد و یک الگوی خداپرستی باعظمت را برای همه انسان ها برجای گذاشت.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در شرایطی و در جامعه ای هدایت انسان را بر عهده گرفت که در آن عدالت و انسان دوستی و امنیت وجود نداشت و با وجود پربرکت خود و دین مبین اسلام، راه سعادتمندی و آرامش دنیوی و اخروی را برای بشر تبیین کرد.