بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: احقاق حقوق ملت فلسطين در گرو همدلي و يكپارچگي جهان اسلام است

تاریخ انتشار 19 آذر 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1341

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه در شورای اداری استان مرکزی و آیین تودیع و معارفه معاونین استانداری مرکزی سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری این استان، افزود: فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است و در صورتی که مسلمانان نسبت به تغییر پایتختی اسرائیل از تل آویو به بیت المقدس بی تفاوت باشند، بدون شک در آینده ای نزدیک مکه و مدینه نیز طعمه سلطه طلبی های استکبار می شود. 
وی بیان کرد: بیت المقدس نخستین قبله مسلمانان، کانون وحی، قلب فلسطین و پایتخت معراج حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) است و نباید دستخوش سیاست های سلطه گرایانه استکبار جهانی شود.
امام جمعه اراک اظهار کرد: جنایتکاران اسرائیل و آمریکا و سازمان های جاسوسی اروپا با بهره گیری از ظرفیت عربستان سعودی در صدد ایجاد نفاق و اختلاف در جوامع اسلامی هستند که تنها راه مقابله با توطئه های این دشمنان قسم خورده اسلام گسترش و حدت و همدلی در جهان اسلام است. 
وی در ادامه سخنان خود مسئولیت در جامعه ایران اسلامی را موهبیتی الهی دانست و گفت: مسئولان باید خدمتگذاری بی منت و دلسوزانه به امت اسلامی را سرلوحه امور خود قرار دهند. 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: شرط موفقیت در مسئولیت ها، برخورداری از انگیزه های الهی و معنوی است و در صورتی که هوا و هوس های نفسانی بر انسان غلبه کند، بدون شک از مسیر خدمتگذاری خارج شده و دنیا و آخرت خود را به تباهی می کشاند. 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال 97 از سوی ریاست جمهوری به مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نمایندگان مردم در خانه ملت باید در صرفه جویی ها و اولویت بندی برنامه های کشور، با دولت همکاری کند چرا که منابع مالی دولت محدود است و نمی توان همه مسئولیت ها را بر عهده دولت گذاشت. 
آیت الله دری نجف آبادی گفت: رسیدگی و امداد رسانی به مردم زلزله زده غرب کشور اولویت اول و اصلی کشور است که دولت و مجلس باید نسبت به حل مشکلات مردم این مناطق در اسرع وقت اقدام کنند. 
وی در ادامه سخنان خود وحدت و همدلی را شیرازه نظام اسلامی دانست و گفت: با همت والای نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، آرامش و ثبات مثالی زدنی در کشور حاکم شده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی نیز در این آیین گفت: سرمایه گذاری شرکت رنو در ساوه بیش از 18 هزار میلیارد ریال ارزش افزوده برای استان به همراه دارد. 
محمدرضا منصوری افزود: با وجود دستور شخص ریاست جمهور و امضاء وزرا مبنی بر حمایت از شرکت رنو برای سرمایه گذاری در شهرستان ساوه، برخی تنگناها در راه استقرار این سرمایه گذاری پسابرجام وجود دارد.
وی گفت: با سرمایه گذاری این شرکت در ساوه بیش از 6 هزار فرصت شغلی مستقی و یکصد هزار فرصت شغلی غیر مستقیم در منطقه ایجاد می شود بنابراین از مسئولان و دولتمردان انتظار می رود نسبت به حمایت از این سرمایه گذاری اقدام کنند.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از 2 هزار و 900 واحد صنعتی دارد که بر اساس آخرین آمار این استان با 12 شهرستان، جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 492 هزار نفر را در خود جای داده است.