بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: دستگاه هاي استان مركزي در مديريت بحران منسجم و هماهنگ عمل كنند

تاریخ انتشار 21 آذر 1396 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1459

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: اقدام خداپسندانه مردم استان مرکزی و ملت ایران قابل قدردانی است زیرا پس از اینکه مقام معظم رهبری در نخستین لحظه تلنگری به ملت ایران زدند این مردم انقلابی بسیج وار درصدد کمک رسانی به مردم مصیب دیده کرمانشاه برآمدند.

وی افزود: با توجه به اینکه مرحله بحران پشت سر گذاشته شده و اکنون زمان مدیریت فرا رسیده باید اقدامات و برنامه کمک رسانی را اولویت بندی کنیم و هماهنگی های لازم در این زمینه اعمال شود، حتی اگر تصمیم داریم تجهیزاتی به این مناطق ارسال کنیم باید متناسب با نیاز منطقه باشد تا موجب هدر رفت کمک ها نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: برادران اهل سنت ما که ساکن استان کرمانشاه هستند با دریافت ۳۰میلیون تومان وام دولتی با سود چهار درصد مخالفت دارند که باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود تا این مردم از دریافت این کمک ها پرهیز نکنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: اثر حضور ما در عرصه کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه باید ملموس و همراه با دلجویی عمیق باشد تا ارتقای گرایشات به سمت نظام، ملت و روابط بین شیعه و سنی حاصل شود، باید توجه داشته باشیم که وقوع این حادثه سبب مشکلاتی می شود که در راستای جبران آن باید اقداماتی جدی پیش بگیریم تا این اطمینان خاطر حاصل شود که دولت در هر شرایطی پناه ملت است.

وی ادامه داد: تاکید مداوم ما بر امر اولویت بندی تامین منابع برای حادثه دیدگان کرمانشاه است تا با مصرف صحیح منابع در دسترس بتوانیم کمک رسان خوبی برای این مردم باشیم، همچنین باتوجه به تقسیمات منطقه ای انجام شده به منظور ترمیم و بازسازی توسط سایر استان های کشور در کرمانشاه پیشنهاد ما بر این است مجتمع های روستایی بسازیم زیرا در این تقسیمات و در سهم استان مرکزی، سه روستای خالی از سکنه وجود دارد که بازسازی آنها فاقد هرگونه کارایی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: مسئولان بازسازی و احداث منازل تخریب شده استان کرمانشاه باید نهایت دقت خود را به کار گیرند تا محل احداث بناهای جدید مجددا در محل گسل نباشد که با بروز حوادث خسارات جبران ناپذیر برجا بگذارد، باتوجه به اینکه تمامی سرمایه و مسیرهای درآمدزایی این استان از بین رفته، توانمندسازی این استان برای آینده و ایجاد اشتغال برای زلزله زدگان باید در اولویت کاری قرار گیرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: هدف ما بر این است که اقدامات استان مرکزی به صورت یکپارچه و هماهنگ انجام پذیرد و در این راستا دبیرخانه ای فعال تمامی اقدامات را نظارت و هماهنگ کند تا استان مرکزی در عرصه کمک رسانی به مناطق زلزله زده رتبه برتر را به دست آورد.

وی ابراز داشت: استان مرکزی سال گذشته گرفتار شیوع بیماری فوق حاد پرندگان شد که با تلاش بی وقفه مسئولان مربوطه شاهد بروز کمترین میزان خسارات به استان مرکزی بودیم و کسب همین تجربه سبب شده تا آمادگی خوبی در راستای مقابله با این بحران به دست آوریم تا از جایگزین شدن خسارت به جای تولید و درآمد جلوگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مسئولان استان مرکزی باید بکوشند تا در چهارچوب بودجه و امکانات استان مرکزی معضل بی پولی و اشتغال وجود نداشته باشد و با همت همگانی برنامه ریزی صحیح انجام دهیم تا سال آینده استانی سرافراز داشته باشیم