بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك: بنياد مسكن درتحقق عدالت اجتماعي نقش آفريني كند

تاریخ انتشار 4 اردیبهشت 1397 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 2509

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در دیدار با کارکنان اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی افزود:

فعالیت این نهاد انقلابی در تامین مسکن محرومان می تواند بخش عمده ای از تنگناهای اجتماعی از جمله تامین مسکن محرومان را حل کند.
وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت خانه ارزان قیمت محرومان و گروه­ های کم‏ درآمد، باید تولید انبوه مسکن شهری را در دستور کار قرار داده و نقش محوری خود را در تحقق عدالت اجتماعی به خوبی ایفا کند.
امام جمعه اراک به نقش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در توسعه روستایی نیز اشاره کرد و گفت: تهیه طرح ساماندهی کالبدی سکونتگاه­ های روستایی، تهیه طرح امکان سنجی استقرار بهینه سکونتگاه ­های در معرض خطر، اجرای طرح هادی روستایی و پیش بینی طرح بهسازی بافت روستایی از مهمترین مسائلی است که باید در دستور کار این نهاد انقلابی گیرد.
وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید به بهسازی روستاهای هدف گردشگری، صدور اسناد مالکیت اماکن روستایی، بازسازی و نوسازی مناطق سانحه دیده و مدیریت نظام فنی روستایی نیز توجه ویژه داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مقابله با حاشیه نشینی و جلوگیری از گسترش این پدیده، از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید همه ظرفیت ها را در راستای حل این آسیب اجتماعی به کار گیرد.