بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: پيشگيري از دوگانگي حاكميت تكليف مهم وزارت اطلاعات است

تاریخ انتشار 12 اردیبهشت 1397 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 2566

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی به مناسبت روز سربازان گمنام امام زمان افزود: وزارت اطلاعات پرچمدار امنیت عمومی کشور است که باید در بین دستگاه های مرتبط و حتی نیروهای مسلح نقش هدایت کننده داشته باشد و با هر گونه اقدامی که نتیجه آن بروز دوگانگی در حاکمیت است، با قدرت هر چه تمامتر مقابله کند.
وی بیان کرد: شورای هماهنگی اطلاعات کشور باید برنامه های امنیتی را بر اساس شرایط روز دنیا، موقعیت کشور در صحنه بین الملل و جریانات داخلی تدوین کند و وظایف هر یک از نیروهای مسلح و دستگاه های اجرایی را به صورت کارشناسی ارائه کرده و در مدت زمانی تعیین شده نتایج اقدامات را جمع آوری کند.
امام جمعه اراک ادامه داد: هر گونه اقدام جزیره ای و تک روی از سوی دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح آسیب زا است و باید با این پدیده به صورت جدی مقابله شود.
وی گفت: دستگاه امنیتی و اطلاعاتی به عنوان تکیه گاه اصلی مردم، نظام و اسلام است و همواره از هر گونه ناهنجاری های اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مبرا بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: جذب نیروهای وزارت اطلاعات نیز باید با ساز و کارهای اصولی و انقلابی همراه باشد.
وی ادامه داد: گسترش فرهنگ انقلابی گری در سیستم های اطلاعاتی کشور به خصوص وزارت اطلاعات نیز باعث تقویت روحیه خدمتگذاری و خنثی کردن توطئه های دشمنان می شود.
امام جمعه اراک اظهار کرد: روح حاکم بر وزارت اطلاعات را آرمان های امام راحل و انقلاب و تعمیق اهداف اسلامی تشکیل داده و نیروهای این وزارتخانه با تلاش بی وقفه و استوار برای امنیت همه جانبه در جامعه تلاش می کنند که مردم نیز باید قدردان تلاش های شبانه روزی این قشر از جامعه باشند.
آیت الله دری نجف آبادی توضیح داد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در کشاکش بحران های مختلف امنیتی جز به رضایت خداوند در تامین امنیت مردم ایران و عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمی اندیشند و فعالیت این نهاد انقلابی سرمایه نظام اسلامی محسوب می شود.
وی یادآوری کرد: هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) فرصتی برای بازخوانی نقش انسان های ایثارگر و بی مدعایی است که با سلاح ایمان و بصیرت، از بدو تشکیل انقلاب اسلامی تاکنون صدها توطئه کوچک و بزرگ را خنثی کرده و همواره در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری پاسدار کیان ایران اسلامی بوده اند.