بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

خطيب جمعه اراك: اتكا به توان داخلي كشور راه مقابله با بدعهدي و توطئه هاي دشمن است

تاریخ انتشار 14 اردیبهشت 1397 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 2831

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک با اشاره به برجام و اقدامات آمریکا، اظهار داشت: آمریکا که تاکنون عهدشکنی های بسیاری انجام داده، با شکستن یک پیمان بین المللی به خوبی چهره سیاه خود را به جهان نشان خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: پس از برجام طی چند سال اخیر شاهد بودیم که آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود در این رابطه عمل نکرده است و در حقیقت این بی اخلاقی ها و پیمان شکنی ها برای ما چندان دور از ذهن نیست، امیدی هم به آنها نبسته ایم زیرا برای ما چیزی جز شر و آفت نداشته اند

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: دولت های مستکبری همچون آمریکا در جهان ادعای برخورداری از تمدن دارند، اما چگونه می شود که یک کشور و دولت متمدن، اقدام به بدعهدی و شکستن یک پیمام بین المللی کند، پیمانی که شش کشور بر سر آن به توافق رسیده اند.

امام جمعه اراک خاطرنشان ساخت: در زمانی که موضوع برجام در روند رایزنی بود نیز، تاکید داشتیم که نباید تمام آینده و برنامه های کشور در این موضوع خلاصه شود، اگر مدیریت صحیحی در امور داشته باشیم و بر خود و همت خود تکیه کنیم، نبود برجام تاثیری نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروز بیش از هر چیز نیاز است که خوداتکایی را تقویت کرده و از سرمایه های داخلی کشور در راستای رشد و توسعه بهره بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به موضوع فلسطین، عنوان کرد: تجاوزکاران و صهیونیست ها بدانند که سرزمین قدس همواره پایگاهی برای مسلمانان بوده و هست و قطعا مسلمانان در مقابل تجاوز به این سرزمین آرام نمی نشینند و با این اقدام برخورد می کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به مشکلات کارگری برخی واحدهای صنعتی ادامه داد: حتی الامکان پیگیری برای رفع مشکلات این واحدهای صنعتی را دنبال می کنیم و در این میان انتظار داریم که کارگران نیز سعه صدر داشته باشند و در مسیر فعال ماندن این واحدها همت کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به هفته معلم گفت: معلمی یک شغل ارزشمند و یک امانت مهم در دست آموزگاران است، بنابراین بایستی در پرورش دانش آموزان نهایت دقت را داشته باشند، چراکه تربیت و پرورش ناصحیح بر تمام آینده یک فرد و جامعه تاثیر منفی می گذارد.

وی افزود: در مراکز آموزشی دانشگاهی نیز بر همین منوال است و باید از هر گونه بی اخلاقی و رفتارهای هنجارشکنانه پرهیز شود، همه ما باید قدردان دین و انقلاب باشیم و در مسیر آن گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: امروز در جامعه نیازمند ترویج معنویت و اشاعه عفت هستیم، هر جامعه ای که از این مهم غفلت کند پای در عرصه نابودی می گذارد و قطعا نمی توان ان جامعه را رهرو ولی عصر(عج) برشمرد.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان ساخت: منتظران واقعی ظهور کسانی هستند که همواره برای از یاری امام زمان(عج) آمادگی دارند و در این مسیر از هیچگونه جانفشانی و ایثار دریغ نمی کنند.

امام جمعه اراک همچنین در سخنان خود به افتتاح دبیرستان پسرانه المهدی(عج) در مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیا(ص) اراک طی هفته اخیر و برگزاری امتحانات حوزوی طلاب در استان اشاره کرد.