بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك: حمايت از كالاي ايراني به نهضتي فراگير تبديل شود

تاریخ انتشار 29 اردیبهشت 1397 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 3939

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر سه شنبه در پنجاه و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: دستگاه های دولتی باید به عنوان یک الگوی فراگیر خود را مقید به مصرف کالای ایرانی کنند و ملزومات اداری و موارد مورد نیاز دستگاه ها باید از تولیدات داخلی تامین شود.
وی ادامه داد: مصرف کالای ایرانی میزان ارزش افزوده و تولید ناخالص ملی را افزایش می دهد و در این رهگذر اقتصاد کشور توسعه پیدا کرده و در نتیجه زمینه اشتغال بیشتری برای جوانان فراهم می شود.
امام جمعه اراک بیان کرد: بسیاری از کالاهای وارداتی از کشورهای مختلف جهان مشابه ایرانی دارد و در بسیاری از موارد حتی کیفیت محصول داخلی بالاتر از مشابه خارجی است اما فرهنگ استفاده از نشان تجاری تولید داخل در کشور فراگیر نشده است.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل مشکلات تولیدکنندگان داخلی واردات و قاچاق کالا است که دولت باید برای مقابله با این مهم برنامه های کاربردی بیاندیشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تولیدات با کیفیت و قیمت تمام شده مناسب مولفه های اساسی در تامین رضایت هموطنان است و می طلبد تولید کنندگان نیز درراستای جذب بازار داخلی تولید با کیفیت و قیمت مناسب را در دستور کار خود قرار دهند.
امام جمعه اراک پایین بودن نرخ بهره وری نیروی کار را یکی دیگر از مشکلات اقتصادی و صنعتی کشور دانست و گفت: نرخ بهره وری نیروی کار در کشور ایران کمتر از 66 درصد گزارش می شود در صورتی که همین نرخ در کشورهای شرق دور از 176 درصد نیز تجاوز می کند.