بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت لله دری نجف آبادی:تفكر ولايي و گفتمان غدير سرمايه ارزشمند نظام جمهوري اسلامي است

تاریخ انتشار 27 شهریور 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1515

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک با تبریک دهه ولایت و امامت افزود: فلسفه غدیر از مفاهیم اساسی در شالوه حاکمیت اسلامی است و همه وظیفه دارند که پیام مهم و ارزشمند غدیر را درک کرده و اشاعه دهند.
وی اظهار کرد: غدیرشناسی از ماموریت های مهم مسئولان و آحاد مردم است و دهه ولایت و امامت ، بهترین فرصت برای تبیین شاخص های مهم این واقعه و تقویت گفتمان غدیر و ولایت پذیری در جامعه است.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به موضوع سرشماری عمومی نفوس و مسکن پرداخت و گفت: آمار صحیح و به روز پایه توسعه متوازن است و برنامه آمارگیری برای کشور اهمیت ویژه ای دارد و باید با دقت لازم و همکاری خوب مردم به بهترین شکل اجرا شود.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: دفاع مقدس فصل شجاعت و ایثار در راه خداست که ارزش های معنوی و درس های بزرگی در ان نهفته است و با نزدیک شدن هفته دفاع مقدس ن، نیاز است که ابعاد مهم این سرمایه فرهنگی و معنوی برجسته شود و تلاش مضاعفی در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر عاشورایی و ولایی صورت بگیرد.
به گزارش ایرنا، وی گفت: هفته دفاع مقدس برای همه ایرانیان به عنوان هفته شرف و اقتدار است و انتظار می رود برنامه های خوب و آموزنده ای در طول آن برگزار شود.
نماینده ولی فقیه با اشاره به آستانه سال تحصیلی جدید گفت: مدارسف دانشگاه ها و حوزه های علمیه سرمایه های فرهنگی کشور هستند و امید است که روز به روز گام های اصولی تری را در راستای تولید علم، تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد و ولایت مدارف اشاعه اخلاقمداری و امور معنوی و ظرفیت سازی برای توسعه کشور و اعتلای ان بردارند.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش نسبت به حرکت های خزنده و فضاهای آلوده در جامعه و فضای مجازی هدشدار داد و گفت: غفلت و بی تفاوتی در این خصوص ظلم به اسلام، کشور و خون شهدا است.
توصیه به مشارکت مردم در جشن نیکوکاری و تبریک اعیاد قربان و غدیر و ولادت امام جواد (ع) نیز از دیگر مناسبت هایی بود که در خطبه های نمازجمعه اراک به آنها پرداخته شد.
نماز عبادی و سیاسی جمعه در 32 شهر در استان مرکزی برگزار می شود.