بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نهمين نمايشگاه سراسري كتاب استان مركزي آغاز به كار كرد

تاریخ انتشار 16 آذر 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1460

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این آیین گشایش این نمایشگاه با یادآوری 16 آذر و روز دانشجو گفت: دانشگاهیان و دانشجویان با حضور گسترده در نمایشگاه های کتاب و عرضه محصولات فرهنگی باید رسالت خود در مبارزه با دسیسه های استکبار و دشمنان اسلام و انقلاب به اثبات رسانده و برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه و کشور تلاش کنند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: مسئولان، دانشگاهیان و نویسندگان برای ترویج احکام اسلام و قرآن در جامعه در کنار برگزاری نمایشگاه های کتاب و عرضه محصولات فرهنگی باید توجه ویژه به آسیب شناسی فضای مجازی داشته باشند.
وی ادامه داد: کتاب و محصولات فرهنگی فاخر فرصت ارزشمندی برای حرکت در قله های علم و دانش در کشور به شمار می رود که هرگونه غفلت از این فضاها خسارت های جبران ناپذیری را برای کشور به همراه دارد.
امام جمعه اراک گفت: برگزاری نمایشگاه های کتاب یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برای کشور است که هنرمندان متعهد و انقلابی و نویسندگان فاخر باید مرزداران اصلی این عرصه باشند تا پرچم را به دست صاحب اصلی انقلاب و اسلام برسانند.
استاندار استان مرکزی در این آیین گفت: کتاب آسمانی قرآن معجزه بزرگترین پیامبر خاتم (ص) است که 255 بار کلمه کتاب، 582 مرتبه واژه علم، 2 بار کلمه قلم در آن تکرار شده است.
محمود زمانی قمی افزود: اولین سوره ای که به سینه حضرت محمد(ص) نازل شد سوره علق بوده و بعد از خلقت انسان در قرآن به قلم اشاره شده است که این مهم نشان از اهمیت کتاب، قلم در دین مبین اسلام است.
وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده، مطالعه 68 درصد در کاهش استرس افراد تاثیر دارد و موجب توانمند سازی و جلوگیری از بروز آلزایمر می شود.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: کتاب و کتابخوانی در کنار ابزار روز دنیا عوامل رشد و پیشرفت جامعه است که باید این ابزار حفظ و برای پیشرفت و توسعه کشور و استان مورد بهره برداری قرار گیرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی در این نشست گفت: این نمایشگاه با حضور 150 ناشر از روز 13 تا 18 آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی غرب کشور در اراک پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.
مهدی حقیقی افزود: 3 میلیارد ریال بن کتاب به این نمایشگاه اختصاص یافته است و بر این اساس کتاب های این نمایشگاه با تخفیف 45 تا 50 درصدی به علاقه مندان و بازدید کنندگان عرضه می شود.
وی غرفه اهل قلم، اداره امور کتابخانه ها و کانون پرورش فکری نوجوانان از جمله غرفه های این نمایشگاه عنوان کرد ادامه داد: گفتمان دفاع مقدس، انقلاب، مباحث احتماعی و فرهنگی از جمله موضوعات کتاب های این نمایشگاه هستند.