بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت الله دری نجف آبادی: اقتصاد مقاومتی سبب خنثی سازی توطئه دشمن می شود/ مسؤولان باید در برابر مردم پاسخگو باشند

تاریخ انتشار 22 شهریور 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1449

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شب گذشته در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در بیت امام جمعه اراک، بیان کرد: امروز ایران اسلامی دارای ظرفیتهای بسیار خوبی در مسیر تحقق اقتصادی مقاومتی برخوردار است.

 

عزم و اراده راسخ مهمترین مولفه در تحقق اقتصاد مقاومتی

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی سبب خنثی سازی توطئه دشمن می شود، گفت: دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی در تلاش هستند که کشور را از نظر اقتصادی با مشکل مواجه کنند و در این راستا اقتصاد مقاومتی با این هدف دشمن مقابله می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه عزم و اراده راسخ مهمترین مولفه در اصل اقتصاد مقاومتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: عزم و اراده عاملی مهم در مسیر فتح قله های بلند است و اگر این مهم وجود نداشته باشد، توفیقات روزافزون محقق نمی شود.

 

اقتصاد مقاومتي تنها راه برون رفت از مشكلات اقتصادي

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتي را تنها راه برون رفت از مشكلات اقتصادي است، اظهار داشت: کم اهمیتی و بی توجهی به مقوله اقتصاد مقاومتی، آفتی مهلک در عرصه مدیریت کشور است که آثار زیانبار آن خودکفایی ملی را در معرض تهدید جدی قرار می دهد و سبب مشکلات اقتصادی در کشور می شود.

 

امام جمعه اراک پیشرفت صنایع در استان مرکزی مستلزم به بازتعریف علمی و حمایت های ویژه دارد و مبنای حرکت آن باید الگوی اقتصاد مقاومتی باشد، خاطر نشان کرد: داشتن استراتژی روشن صنعتی یک ضرورت حیاتی است و باید با تولید صادرات محور و جلوگیری از واردات کالاهای با نمونه مشابه داخلی، رونق اقتصادی کشور را تثبیت کرد.

 

آیت الله دری نجف آبادی افزود: اگر واحدهای صنعتی و تولیدی خود را به دانش روز مجهز نکنند مشکلات پابرجاست و در این راستا لازم است که واحدهای جدید به شرط داشتن صادرات، تولیدات با کیفیت و قابل رقابت با جهان عرضه کنند.

 

مسؤولان باید در برابر مردم پاسخگو باشند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور مستلزم عزم و اراده همگانی است، اظهار داشت: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس تنها با عزم و اراده مقابل دشمنان پیروز شدند و اجازه اشغال یک وجب از خاک کشور را به متجاوزان ندادند.

 

وی با بیان اینکه مسؤولان باید در برابر مردم پاسخگو باشند، تصریح کرد: کشور پهناور ایران اسلامی به همگان تعلق دارد و واگذاری های دولتی به بخش های خصوصی نباید رابطه ای باشد و سلامت اقتصادی به عنوان اصلی مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد و مسؤولان در این راستا وظایف سنگینی برعهده دارند.