بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت‌ الله دری نجف آبادی: خبرنگاران نقد منصفانه را سرلوحه امور خود قرار دهند

تاریخ انتشار 22 شهریور 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 914

آیت‌ الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، به مناسبت 17 مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران باید بر اساس مواضع جمهوری اسلامی حرکت کنند، گفت: خبرنگاران نقد منصفانه را سرلوحه امور خود قرار دهند و همچنین واقعیات جامعه و عملکرد مدیران و مسؤولان به مردم انتقال دهند.

احترام به آرمانهای و ارزشهای انقلاب اسلامی

آیت‌ الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: خبرنگاران باید واقعیات جامعه و عملکرد مدیران و مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی را آنچنان که هست به مردم انتقال دهند و نباید با انتشار اخبار دلسرد کننده مردم را گمراه کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: احترام به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و تشریح و تبیین آنها برای اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان، صیانت از منافع ملی و حفظ وفاق اجتماعی از دیگر رسالت های خبرنگاران به شمار می روند که باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه اراک اظهار داشت: امروز دشمنان با انتشار اخبار و برنامه های مختلف از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی پایه های انقلاب فرهنگی و عقیدتی اسلامی را نشانه رفته اند، بنابراین خبرنگاران و اصحاب رسانه باید با انتشار گزارش های تحلیلی و اخبار مستند، اقشار مختلف به خصوص جوانان را از توطئه های آنها آگاه سازند.

خدمت رسانی صادقانه را مهمترین وظیفه خبرنگاران

آیت‌ الله دری نجف آبادی خبرنگاران باید با سلاح علم، دانش و منطق در دستگاه های دولتی و خصوصی ورود پیدا کرده و بدون حب و بغض عملکرد آن دستگاه ها را مورد ارزیابی قرار داده و در صورت مشاهده ضعف و کم کاری با نقد منصفانه، مدیران را از آن آگاه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه خدمت رسانی صادقانه را مهمترین وظیفه خبرنگاران عنوان کرد و گفت: نباید جناح بازی های سیاسی باعث شود تا خبرنگاران از رسالت اصلی خود که همانا انتشار اخبار صحیح نظام و دولت برای اقشار مختلف مردم است، فاصله بگیرند.

شایان ذکر است، محمود صارمی خبرنگار ایرانی و مسؤول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف بود که در 17 مرداد سال 1377 در جریان کشتار دیپلماتهای ایرانی در مزارشریف به درجه رفیع شهادت نائل آمد و این روز به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.