بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت الله دری نجف آبادی: آزادگان نماد استقامت و بردباری ملت ایران هستند

تاریخ انتشار 22 شهریور 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1520

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی با صدور پیامی آزادگان هشت سال دفاع مقدس را نماد استقامت و بردباری ملت ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران با رشادت ها و ایثارگری های شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز به عنوان کشوری مقتدر در منطقه مطرح است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این پیام ، آورده است: 26 مرداد سال 1369، میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها مشقت و ایثار در زندان ها و اسارتگاه های مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک ایران اسلامی گذاشتند.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: آزادگان با ایمان راسخ خود در برابر فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و در مقابل شکنجه های مزدوران بعثی، هراسی به دل راه ندادند.
در ادامه این این پیام آمده است: نظام شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، حاصل فداکاری زنان و مردانی است که داشته های خود را در طبق اخلاص قرار دادند و برای رشد و بالندگی این نهال نوپا، ایثار کردند.
این پیام می افزاید: در سال های اول پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس گروهی شهد شیرین شهادت نوشیدند، گروهی مدال پر افتخار جانبازی را به گردن آویختند و بعضی در زندان ها و اردوگاه های رژیم بعثی با الگو گیری از کاروان اسیران عاشورا، آزادگی آفریدند و به الگویی بی بدیل برای صبر و استقامت تبدیل شدند.
در بخش دیگر از این پیام آمده است: شکیبایی مادران، پدران، همسران و فرزندان این آزاد مردان در روز 26 مرداد ماه سال 69 به بار نشست و وعده الهی تحقق یافت.
 امام جمعه اراک افزوده است: دفاع مقدس، صحنه حضور مردان و زنان با ایمانی بود که با پیروی از تعالیم متعالی اسلام و حرکت در مسیر رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) توانستند حماسه ای به یادماندنی و جاویدان از خود به یاددگار بگذارند.
26  مرداد ماه سال 1369 اولین گروه از آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس به میهن اسلامی بازگشتند و این روز به یادماندنی به عنوان روز آزادگان نامگذاری شده است.