بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت الله دری نجف آبادی: دولتمردان به دغدغه های مردم توجه کنند

تاریخ انتشار 22 شهریور 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1555

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه در مصلی بیت المقدس اراک، با اشاره به فرارسیدن هفته دولت و تبریک این هفته به دولت به دولتمردان و خدمتگزاران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی، مدافع حرم به وی‍ژه شهیدان رجایی و باهنر اسوه و الگوهای ارزنده برای خادمان ملت در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

نگاه نقادانه به کاستی ها و تقدیر از خدمات دولتمردان

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر متعهد به ارزش های انقلاب و نظام بودند، گفت: این شهدیدان والامقام قانع، متواضع، مردمی بودند و پایبندی این بزرگان به اخلاق سبب شد که نامشان در خدمتگزاری به مردم ماندگار شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه خدمات دولتمردان باید مورد تقدیر و همچنین نگاه نقادانه به کاستی ها زیر ذره بین قرار گیرد، ابراز کرد: دولتمردان باید در هفته ای که به نامشان مزین شده، به مطالبات مردم و دغدغه های آنان توجه کنند و مردم نیز توجه بیشتری به دستاوردها و خدمات نظام داشته باشند.

امام جمعه اراک افزود: با بیان اینکه در مورد اقدامات دولت باید نقدهایی منصفانه داشته باشیم، نقد باید سازنده باشد و همچنین نباید نقدها به تخریب  تبدیل شود، چراکه تخریب امری ممنوع است، گفت: اگر نقد منصفانه باشد، هیچ اشکالی ندارد و اگر غیر این صورت سوژه دست دشمنان، برای تضعیف نظام اسلامی قرار خواهد گرفت.

سفر قریب الوقوع هیات دولت به استان مرکزی

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به سفر قریب الوقوع هیات دولت به استان مرکزی گفت: امروز شاهدیم سفر دولت به استان مرکزی با این تاخیر صورت می گیرد و مردم و مسؤولان استان مرکزی انتظار دارند تا سهمشان ‌در این سفر فراموش نشده و دولت با دست پر ‌به استان امام راحل سفر کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی زادگاه امام راحل، استان رهبر معظم انقلاب و استان صنعت و کشاورزی است، خاطر نشان کرد: استان مرکزی استانی با سابقه درخشان و مادر انقلاب است و انتظار داریم که دولت توجه بیشتری به این استان داشته باشند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه برخی تحرک های تبلیغاتی زودهنگام انتخاباتی از سوی برخی گروه ها صورت پذیرفته است، گفت: انتخابات فصل مشخص و زمان خاص خود را دارد و نباید با بهانه انتخابات فرصت کار و تلاش و خدمت به نفع مردم تحت الشعاع قرار بگیرد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به دیدار اخیر ائمه جماعت با رهبرمعظم انقلاب اسلامی بیان کرد: در دیدار اخیر مقام معظم رهبری نکات آموزنده و کلیدی درباره فعالیت مساجد، و وظایف مساجد ایراد فرمودند و تاکید داشتند مساجد باید در خدمت اسلام و ترویج اسلام باشد.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه مساجد باید همسو با انقلاب، توسعه اهداف انقلاب و آرمان های بلند امام عمل کنند، تصریح کرد: جای تعجب دارد که در برخی مساجد، مردم شعار مرگ بر آمریکا را سر نمی دهند و از سردادن صلوات و الله اکبر خجالت میکشند، که این تحجری غلط است که باید از بین برود مسجد باید انقلابی، پویا، زنده و پرتحرک باشد.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید مساجدی پویا، زنده و انقلابی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: مساجد مراکز پرورش شهدای بزرگ انقلاب، دفاع مقدس و امروز شهدای مدافع حرم هستند و این محل های مقدس نباید بی تفاوت و مرده باشند.

انسان های با تقوا هیچ گاه متحمل شکست نمی‌شوند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه انسان های با تقوا هیچ گاه متحمل شکست نمی‌شوند، اظهار داشت: انسان های باتقوا همچون درختی می مانند که دائما خیر و برکت دارد و به سمت تاریکی حرکت نمی‌کند و در مقابل انسان های بی تقوا مایه شرارت برای خود، خانواده و جامعه است و تکیه گاهی ندارند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه قرآن کریم و اهل بیت(ع) همواره انسان ها را به تقوا دعوت کرده‌اند، خاطر نشان کرد: امروز همگان باید تقوا را هدف قرار دهیم و برای تحصیل و تعمیق و گسترش آن مجاهدت داشته باشیم باید  و در این مسیر ازهمه ظرفیت‌ها و استطاعت خود را برای گسترش تقوا در جامعه بهره مند شویم.

یادآور می شود، آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه در 32 شهر استان مرکزی برگزار می شود.