بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت الله دری نجف آبادی: تقویت زیرساختهای دانش بنیان پیش نیاز تحقق اقتصاد مقاومتی است

تاریخ انتشار 22 شهریور 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1537

 آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در نشست با معاون علمی و فناوری رییس جمهور در دفتر امام جمعه اراک، بیان کرد: تقویت زیرساختهای دانش بنیان و زنجیره صنایع وابسته و خوشه های تخصصی از مهمترین پیش نیازهای تحقق اقتصاد مقاومتی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وظیفه خطیری در این باره بر عهده دارد.

ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق اقتصاد مقاوتی به خوبی نقش آفرینی می کنند، افزود: امروز باید در کشور سرمایه‌گذاری را در راستای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش دهیم و ارزش تحقیق و پژوهش پایه را به معنای واقعی در کشور نهادینه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه امروز خوشبختانه اقتصاد کشور در حال رها شدن از وابستگی به نفت است، خاطر نشان کرد: اکنون باید به علم و دانش متکی باشیم چرا که تنها با تکیه بر علم و دانش است که می‌توانیم آینده کشور را بسازیم و اقتصاد مقاومتی را در کشور محقق کنیم.

نامه نگاری های اداری هیچ مشکلی از کشور رفع نمی شود

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه دولتمردان باید بدانند که با دستورهای شفاهی و نامه نگاریهای اداری هیچ مشکلی از کشور رفع نمی شود، گفت: امروز دولتمردان در راستای بهبود وضعیت صنایع تیم های کارآزموده و کارشناس را به نقاط مختلف کشور اعزام کرده و مشکلات و مسایل صنایع را به صورت علمی فهرست بندی کرده و در راستای حل مشکلات تلاش کنند.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: تنها عاملی که توسعه اقتصادی، ارتقای جایگاه صنعتی و اقتصادی کشور در دنیا، اشتغالزایی مولد، کاهش آسیبهای اجتماعی و در نهایت بهبود معیشت مردم را رقم می زند، روشن کردن موتور صنایع و بهره گیری از همه ظرفیتهای تولیدی است که این مهم باید با علم و فناوری روز دنیا عجین باشد.

تلاش دولت در حوزه فناوری و تکنولوژی

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه امروز در حوزه فناوری و تکنولوژی از سوی دولت گام‌های بلند و استواری برداشته شده است، گفت: این تلاشهای پسندیده، افتخاری برای کشور است و همچنین این مهم نیازمند همکاری و توجه تمامی دستگاه‌ها است و باید به این نکته توجه داشت که تحول در دانش باید منجر به کارآفرینی و هنرآفرینی شود و این دانش و علم باید به مهارت‌آموزی نیز مزین شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی در حوزه صنعت، دانشگاه و اقتصاد از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است که این مهم تاثیر بسزایی در زمینه استفاده هر چه بیشتر از فناوری و تکنولوژی و علم و دانش روز را برای استان ایجاد می‌کند، اظهار داشت: استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که در زمینه بسیار مناسبی برای ایجاد ارتباط و تعامل سازنده دانشگاه و صنعت را دارد و این مهم در استان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

 حضور در گلزار شهدای اراک، دیدار با خانواده شهید ابوالفضل حسن بیگی از شهدای دولت، حضور در شورای اداری استان مرکزی و همچنین بازدید از دو شرکت تولیدی از دیگر برنامه های معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفر یک روزه به اراک است.