بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت الله دری نجف آبادی: سکوت سازمان ملل در برابر جنایات آل سعود جای بسی تأسف است

تاریخ انتشار 22 شهریور 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1534

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک دردخطبه های نماز جمعه امروز اراک با اشاره به اینکه جنایت‌های بزرگی از سوی آل سعود در سال های اخیر صورت گرفته است، اظهار داشت: آل‌سعود با اینکه سبب جنایات متعددی گشت اما حاضر به عذرخواهی از کشورهای اسلامی نشد.

آل سعود در دنیا و در آخرت آبرو نخواهد داشت

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه آل‌سعود با خیانت‌هایی که به اسلام و جنایت‌هایی که در حق مسلمانان یمن می‌کند در دنیا و در آخرت آبرو نخواهد داشت، گفت: امروز شاهدیم آل‌سعود جنایت‌های بی‌شماری را در یمن مرتکب می‌شود و جای بسی تأسف است که سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان دروغین حقوق بشر در برابر این جنایت‌ها سکوت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه رفتار آل سعود در قبال این حادثه در خور تأمل است، بیان داشت: سال گذشته در آیین حج واجب علاوه بر فاجعه منا، شماری از زائران ایرانی در حادثه سقوط جرثقیل جان خود را از دست دادند و دل مسلمانان جهان از این همه بی تدبیری و بی لیاقتی آل سعود به درد آمد.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه آل سعود در فاجعه منا بیش از 7 هزار مسلمان بی گناه را به خاک و خون کشید، خاطرنشان کرد: در فاجعه منا زائران بیت الله الحرام به هیچ عنوان مقصر نبودند و آل سعود به جای اینکه امنیت خانه خدا و زائران را فراهم کند منجر به کشته شدن افراد مظلوم و بی گناه شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با تأکید بر اینکه مدارس علمیه خواهران در استان مرکزی باید گسترش یابند، گفت: در استان مرکزی مدارس علمیه خواهران باید افزایش یابد تا زمینه برای بهره گیری بانوان از علوم حوزوی بیش از پیش فراهم شود.

امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حوزه های علمیه در راستای ترویج معنویت در جامعه اسلامی نقش آفرینی کنند، خاطر نشان کرد: امروز در استان مرکزی بیش از ۱۶مدرسه علمیه خواهران وجود دارد که برخی در اراک و ساوه در سطح سه هستند و پیگیر هستیم تا مدارس علمیه سطح چهار نیز راه اندازی شوند.

کارکنان پدافند غیرعامل کوچک‌ترین توطئه‌ای را در نطفه خفه کنند

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به سالروز تأسیس پدافند هوایی بیان داشت: امروز اقتدار بالای ایران اسلامی در عرصه دفاع زمینی، هوایی و دریایی ستودنی است و کاملا مشهود است که این اقتدار به برکت خون شهدا و رهبری، رهبر معظم انقلاب حاصل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی پدافند با بیان اینکه کارکنان پدافند غیرعامل باید کوچک‌ترین توطئه‌ای را در نطفه خفه کنند، اظهار داشت: تمامی نیروهای نظامی، انتظامی اطلاعاتی و دفاعی کشور اهم از هوایی، زمینی و دریایی باید جهت مقابله با هرگونه توطئه و نیز دفاع از نظام بیش از گذشته آماده باشند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س)، ‌گفت: ازدواج آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)؛ نماد ساده زیستی و همدلی است و این مهم ‌باید الگوی جوانان و خانواده‌ها قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ازدواج سنت حسنه پیامبر(ص)‌ است و همه باید دست به دست هم داده و بستر لازم برای ازدواج آسان را فراهم کنیم، خاطر نشان کرد: جوانان باید با الگو قرار دادن زندگی ائمه (ع) زندگی آرام و زیبا را برای خود رقم بزنند.

شایان ذکر است، شهادت امام جواد (ع) از دیگر مواردی بود که در خطبه های نماز جمعه اراک به آنها اشاره شد.