بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت الله دری نجف آبادی ؛ ترویج سبک زندگی اسلامی بهترین راهکار مقابله با دشمنان

تاریخ انتشار 22 شهریور 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1575

 آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شب گذشته در آیین اختتامیه سی و نهمین مسابقات استانی قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی که در محل دانشگاه فرهنگیان اراک، برگزار شد، بیان کرد: بهره گیری از قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) و برنامه ریزی های کاربردی کارشناسان علوم اسلامی سبب تحول فرهنگی در جامعه می شود.

قرآن کتاب شگفتی ها و عظمت ها است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه قرآن کتاب شگفتی ها و عظمت ها است، خاطرنشان کرد: ترویج، نهادینه کردن و نشر معارف قرآنی در بین آحاد مردم  و در سطوح مختلف جامعه اسلامی می تواند یک حرکت بی نظیر در راستای احیای فرهنگ اسلامی در جامعه باشد.

امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه مسؤولان فرهنگی ایران اسلامی باید در مسیر گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه در بین جوانان گام بردارند، خاطرنشان کرد: قرآن آموزی و مسابقات قرآنی مقدمه ورود مفاهیم معنوی و انسانی به زندگی مردم  است و این فرصت های الهی را باید مغتنم شمرد.

ضرورت پرهیز از تجمل گرایی و نهادینه کردن فرهنگ قناعت

آیت الله دری نجف آبادی قرآن کریم را حدیث حکیمانه و انسان ساز دانست که دل انسان ها را نورانی و درخشان می سازد، تصریح کرد: افزایش تقوا و ایمان مردم با قرآن کریم میسر می شود و امروز همگان باید قدر این نعمت بزرگ الهی را بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی بهترین راهکار مقابله با دشمنان است، خاطر نشان کرد: گسترش و اشاعه سبک زندگی اسلامی، پرهیز از تجمل گرایی و نهادینه کردن فرهنگ قناعت در جامعه از مسیر عمل به موازین قرآن کریم می گذرد.

ضرورت راه اندازی دانشکده قرآنی در مرکز استان مرکزی

امام جمعه اراک راه اندازی یک دانشکده قرآنی در مرکز استان مرکزی را ضرورتی مهم دانست و اظهار داشت: اساس نظام جمهوری اسلامی ایران برپایه فرهنگ اصیل اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) پایه گذاری شده، به همین منظور باید تلاش کنیم با همکاری دستگاه های فرهنگی زمینه توسعه هرچه بیشتر این فرهنگ ارزشمند را فراهم کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به اینکه رژیم آل سعود به هیچ عنوان کفایت لازم برای مدیریت ایام حج را ندارد، خاطرنشان کرد: امروز باید سوء مدیریت ها به صورت ریشه ای حل شود و این مهم باید با جدیت در مجامع بین المللی رسیدگی شود.