بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت الله دری نجف آبادی: هتک حرمت آیت الله عیسی قاسم از سوی مجامع بین المللی پیگیری شود

تاریخ انتشار 22 شهریور 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1603

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با صدور پیامی، هتک حرمت آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را نقض حقوق بشر عنوان کرد و گفت: این بی عدالتی باید از سوی مجامع بین المللی پیگیری شود.

در این پیام که نسخه ای از آن روز پنجشنبه در اختیار رسا، قرار گرفت، آمده است: همه اقدامات آل خلیفه بر علیه شیعیان در بحرین با حمایت های رژیم آل سعود، آمریکا و اسرائیل جنایتکار صورت می گیرد که جلوگیری از این امر نیازمند اتحاد و همدلی مسلمانان جهان است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: سال هاست که جهان غرب به خصوص اسرائیل و آمریکای جنایتکار چشم طمع به منافع منطقه خاورمیانه دوخته اند و از هر ابزاری برای ایجاد تفرقه در منطقه استفاده می کنند تا خودشان به راحتی بتوانند منابع این منطقه را به یغما ببرند.

امام جمعه اراک در این پیام افزوده است: در چنین شرایطی رژیم منحوس آل سعود نیز با رشوه دادن به کشورهای غربی به نوعی آتش بیار معرکه شده و همه مشکلات و مسائل منطقه ارتباط مستقیمی با این رژیم خود فروخته دارد.

 در ادامه این پیام آمده است: مسلمانان جهان باید با وحدت و همدلی ابتدا در مقابل زیاده خواهی های عربستان سعودی قد علم کرده و سپس به مقابله با کشورهای غربی بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه این پیام آورده است: رژیم آل خلیفه پس از تخریب مساجد و حسینیه ها، صدور احکام اعدام و زندان های طولانی، شکنجه های غیرانسانی، اخراج ها و سلب تابعیت ها، این بار اقدام به سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم یکی از روحانیان مبارز بحرینی کرد، اما سرکردگان این رژیم سرکوبگر باید بدانند که همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان در حمایت از این روحانی و دیگر مردم مسلمانان بحرین یک صدا شده اند.

در این پیام آمده است: رژیم آل خلیفه گمان می کند که با دستگیری سرکردگان انقلابی در این کشور می تواند فریادهای مظلومانه و حق طلبانه ملت بحرین را خاموش کند اما باید بداند که این اقدامات ضمن پیچیده تر کردن اوضاع بحرین، موجب شعله ور شدن مسائل طایفه ای در این کشور شده و این رژیم را در سراشیبی سقوط قرار می دهد.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه این بیانیه عملکرد ضعیف آل سعود در اداره حج سال گذشته و شهادت طیف عظیمی از زائران بیت الله الحرام را محکوم کرد و مردم استان مرکزی را به راهپیمایی ضد آل سعود و ضد آل خلیفه پس از اقامه نماز جمعه 19 شهریورماه جاری دعوت کرد.