بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت الله دری نجف آبادی: خون شهدای 15 خرداد، نظام و انقلاب اسلامی را بیمه کرد

تاریخ انتشار 22 شهریور 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1532

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز در مراسم عملیات اجرایی خوابگاه دخترانه دانشگاه اراک با بیان اینکه خون شهدای 15 خرداد، نظام و انقلاب اسلامی را بیمه کرد، گفت: امام خمینی(ره) به حق 15 خرداد را احیا کرد و جریان 15 خرداد هسته اولیه ارزش‌های مد نظر امام راحل، دین و اهل بیت(ع) است.

بنیاد 15 خرداد رنگ و بوی عمیق فرهنگی و عزت را دارد

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه بنیاد 15 خرداد رنگ و بوی عمیق فرهنگی، شرف و عزت و حمایت از اهل بیت(ع) را دارد، خاطرنشان کرد: خوابگاه دانشجویی دانشگاه اراک از سوی بنیاد 15 خرداد ساخته خواهد شد و این بنیاد  کارهای پسندیده ای را انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروز یکی از نیازهای ضروری در حوزه دانشگاه خوابگاه‌ها هستند که اقدام بنیاد 15 خرداد در ایجاد خوابگاه برای دانشجویان استان مرکزی و خارج از استان در راستای رفع این نیاز بوده و بسیار ارزشمند است.

ایجاد تحولات بزرگ در دانشگاه ها و حوزه های علمیه

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی تحولات بزرگی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حوزه و دانشگاه از هم جدا نیستند و همه باهم برابر و برادر هستند و سعی کردیم برخوردها چالشی نباشد و تخریب بین این دو نهاد صورت نگیرد.

آیت الله دری نجف آبادی هوشیاری حوزه و دانشگاه را ضرورتی مهم دانست و تصریح کرد: امروز دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال اختلاف بین دانشگاهیان و حوزویان هستند و سعی دارند با اغوای این اقشار و براه انداختن بازی های سیاسی، دانشگاه و حوزه را از رسالت اصلی شان بازدارند.

حوزه و دانشگاه به عنوان دو بازوی توانمند علمی و معنوی کشور

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه سبب توسعه، آبادانی، پیشرفت و بالندگی علمی و آموزشی در کشور می شود، خاطر نشان کرد: حوزه و دانشگاه به عنوان دو بازوی توانمند علمی و معنوی کشور محسوب می شوند.

 هم اکنون 120 هزار دانشجو در دانشگاه های این استان تحصیل می کنند که 48 درصد آنان در دانشگاه آزاد اشتغال به تحصیل دارند.

شایان ذکر است، در این مراسم که حجت الاسلام والمسلمین حسن صانعی سرپرست بنیاد 15 خرداد سرپرست بنیاد 15 خرداد و جمعی از مسؤولان حضور داشتند، عملیات اجرایی احداث خوابگاه دانشجویی دانشگاه اراک آغاز شد.