بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت الله دری نجف آبادی: دفاع مقدس نماد استقامت ملت ایران اسلامی در مقابل دشمن است

تاریخ انتشار 3 مهر 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1590

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه  امروز در مصلای بیت المقدس اراک، با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی، بیان کرد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، روحیه ایثار، شهادت طلبی، اخلاق و صداقت در رفتار را به نمایش گذاشتند.

دفاع مقدس مظهر ایثار و از خود گذشتگی ملت بزرگ ایران اسلامی

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دفاع مقدس نماد استقامت ملت ایران در مقابل دشمنان است، افزود: رزمندگان ایران اسلامی در جبهه های نبرد هشت سال مقدس با غیرت از اسلام، انقلاب و نظام پاسداری و صیانت کردند و هرگزاجازه ورود دشمن به خاک ایران را ندادند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه دفاع مقدس مظهر ایثار و از خود گذشتگی ملت بزرگ ایران اسلامی است، خاطر نشان کرد: ملت سلحشور ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس آنچنان افتخاراتی برای این مرز و بوم به دست آوردند که در تاریخ بی سابقه است.

استان مرکزی بیش از شش 6 هزار شهید تقدیم اسلام و ایران کرده است

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه استان مرکزی بیش از 6 هزار شهید تقدیم اسلام و ایران کرده است و ملت بزرگ ایران اسلامی 8 سال در مقابل جنایتکاران ایستادگی کرد، اظهار داشت: ملت ایران ندای رهبری را لبیک گفتند و در این جنگ تحمیلی پیروز شدند و امروز ایران اسلامی در کشورهای اسلامی منشأ خیر است و فرهنگ سربلندی و عزت را به این کشورها صادر کرده است.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه ملت و نیروهای مسلح تحت فرمان رهبری به مسیر خود ادامه می دهند و در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی می کنند، بیان داشت: قطعا ملتی که در تاریخ دارای روحیه خودباوری و اعتماد به نفس و اتکال به خدا باشد هرگز شکست نمی خورد و در تاریخ جاودانه خواهد بود.

ایران اسلامی در مقابل دشمن سر تسلیم فرود نمی آورند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: تا زمانی ملت بیدار و هشیار و آماده و نیروهای مسلح قوی و فداکار تحت زعامت رهبری انقلاب در صحنه حاضر هستند دشمنان طرفی برنخواهند بست و نقشه های آنها با شکست مواجه خواهد شد و اسلام و ایران و مقاومت روز به روز سربلند و پیروز خواهند بود.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه رزمندگان کشور عزیزمان در هشت سال دفاع مقدس تا آخرین قطره خون از کیان این سرزمین دفاع کردند، تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی باید بدانند که نظام اسلامی از سه ویژگی حیاتی شامل پشتیبانی مردمی، رهبری حکیمانه و نیروهای مسلح با قدرت و خود اتکا برخوردار است و ملت غیور ایران زمین تحت هیچ شرایطی سر تسلیم در مقابل آن ها فرود نمی آورند.

شکست حصر آبادان در پنجم مهرماه سال 1360

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه در رابطه باشکست حصر آبادان در پنجم مهرماه سال 1360 گفت: این عملیات غرور آفرین رزمندگان اسلام سرآغاز فتح الفتوح های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس بود و رزمندگان ایران اسلامی آنچنان به دستورات امام راحل پایبند بودند که وقتی عملیات شکست حصر آبادان به دنبال فرمان امام خمینی(ره) آغاز شد، آبادان از محاصره 349 روزه خارج شد و فرمان امام خمینی(ره) در مدت 48 ساعت تحقق یافت.

امام جمعه اراک شکست حصر آبادان از دستاوردهای بسیار بزرگ و با عظمت ملت ایران بود و مقدمه فتح خرمشهر شد، افزود: در آن زمان صدام تلاش می کرد آبادان را کاملا محاصره کند ولی نیروهای نظامی و مردم با تمام وجود تلاش کردند دشمن به این هدف نرسد و سرانجام ایزان اسلامی به پیروزی رسید.

ماه محرم فرصت ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

وی در ادامه ماه محرم را بهترین فرصت به منظور ترویج فرهنگ ناب اسلامی در جامعه اسلامی دانشت و خاطر نشان کرد: ماه محرم بهترین فرصت به منظور توسعه و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به ویژه برای نسل جوان است.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه همگان باید از مراسم معنوی ماه محرم به خوبی بهره مند شوند، افزود: امروز باید از ظرفیت این ماه و مبلغان دینی در زمینه توسعه و ترویج امر به معروف و نهی از منکر که اصلی‌ترین و مهم‌ترین درس عاشورا است در جامعه استفاده شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مراسم ماه محرم باید با پرهیز از خرافات به بهترین نحو ممکن برگزار شود، اظهار داشت: در مجالس ماه محرم و سخنرانی‌ها باید از هرگونه خرافه گویی و انحراف اخلاقی به طور جدی پرهیز شود.

شایان ذکر است، بزرگداشت یاد سرداران بزرگ شهید، روز آتش نشانی و تقدیر از کاروان پارالمپیک، بازگشایی مدارس و آغاز سرشماری نفوس و مسکن از دیگر موارد مورد اشاره خطیب جمعه اراک بود.