بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت الله دری نجف آبادی: اساس انقلاب اسلامی بر ارزش های عاشورایی استوار است

تاریخ انتشار 6 مهر 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1601

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز دوشنبه در همایش ائمه جماعات استان مرکزی که در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در اراک برگزار شد، بیان کرد: روحانیان باید با همکاری دستگاه های مربوطه نسبت به جلوگیری از گسترش آیین هایی که برخلاف دستورات دین مبین اسلام است، اقدام کنند.

رفتارهای احساسی و یا خرافی در ماه محرم جایگاهی ندارد

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه پایه و اساس انقلاب اسلامی بر ارزش های عاشورایی و حسینی استوار است، گفت: امروز روحانیان، ائمه جماعات و مبلغان دینی باید با درک این مهم تمامی تلاش خود را در مسیر اشاعه تشریح و تبیین اهداف حضرت اباعبدالله(ع) در روز عاشورا به کار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه در مراسم های ماه محرم باید از رفتارهای احساسی و یا خرافی پرهیز شود، اظهار داشت: آیین های محرمی باید برپایه انتقال مفاهیم عمیق نهضت و پیام عاشورا و معرفی ابعاد قیام حسینی برگزار شود و در این راستا روحانیان و ائمه جمعه در این باره نقش مهمی بر عهده دارند.

روحانیان نقشه های شوم دشمن را نقش بر آب کنند

امام جمعه اراک با بیان اینکه روحانیان در ماه محرم با بیانات خود نقشه های شوم دشمن را نقش بر آب کنند، گفت: روحانیان و سخنرانان آیین های ماه محرم باید در رابطه با موضوع تهاجمات فرهنگی دشمن فعالیت ویژه داشته باشند و مردم را با راه های نفوذ دشمن هوشیار و آگاه کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ عاشورایی باید جانمایه فعالیت های تبلیغی و ارشادی محرم باشد، خاطر نشان کرد: روحانیان و ائمه جماعت عموم مردم و به ویژه جوانان را با گفتمان عاشورایی و مقوله امر به معروف و نهی از منکر آشنا کنند و پاسخگوی سؤالات آنان باشند.

ترویج فرهنگ ناب عاشورا از وظایف مهم مبلغان دینی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ناب عاشورا از وظایف مهم و اصلی روحانیان و مبلغان دینی است، اظهار داشت: حضور مردم در آیین های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) دارای اجر اخروی است اما آنچه که جامعه ایران اسلامی را از هجمه و توطئه های فرهنگی دشمنان مصون می دارد.

امام جمعه اراک در ادامه با بیان اینکه نماز جمعه راهی برای رسیدن انسان به کمالات است، خاطر نشان کرد: نماز جمعه در زمینه عبادی و تربیتی، ساختن روح و رفتار انسان ها و در بخش سیاسی، با نظام سیاسی جمهوری اسلامی پیوند دارد و این مهم عامل اتحاد و وحدت ملی است.

نماز جمعه عامل تقویت اتحاد بین مسلمانان

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه نماز جمعه دارای آثار و برکات معنوی و سیاسی مهمی است و به فرموده امام راحل یک سنگر است و وظیفه همه است که این موهبت الهی را قدر بدانیم، گفت: نماز جمعه عامل تقویت اتحاد بین مسلمانان است و امت اسلامی می تواند با تقویت این پایگاه در برابر توطئه های دشمنان به پیروزی برسد.

 نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران پنجم مرداد سال 1358، برابر با سوم ماه مبارک رمضان سال 1399 قمری، به امامت مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار انقلاب و نظام اسلامی چند روز قبل از این تاریخ، این مهم را به مرحوم طالقانی سپرده و حکم برپایی و اقامه نماز جمعه را صادر کرده بود.