بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت الله دری نجف آبادی: آمریکا در برجام به قول های خود عمل نکرده است

تاریخ انتشار 24 آبان 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1563

 آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در نماز جمعه این هفته این شهر، ابراز کرد: بحث برجام توافقی بین المللی است و آمریکا نمی تواند در رابطه با آن بازی درآورد؛ هر چند آمریکایی ها همچنان نسبت به انجام تعهدات خود در زمینه های مختلف از جمله برجام خلف وعده کرده و به قول های خود عمل نکرده اند.

تعهدات برجام 85 درصد به نفع آمریکا و 15 درصد به نفع ایران است

وی با اشاره به اینکه تعهدات برجام 85 درصد به نفع آمریکا و 15 درصد به نفع ایران است، افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری صلح طلب است و تا زمانی که کشوری در امور داخلی ایران دخالت نکند و به دنبال اعزام تروریست به مرزهای ما نباشد، روابط دوستانه و بردارانه با آن برقرار است.

امام جمعه اراک با اشاره به توطئه های آل سعود در منطقه اظهار داشت: عربستان با تولید و صادرات نفت به بازارهای جهانی قیمت آن را از 130 به 30 دلارکاهش داده که این مهم یکی از خیانت های آل سعود به جز جنایت های این کشور در منطقه و علیه مردم بی گناه یمن، عراق و سوریه است.

اتکا به داشته های داخلی تنها راه ایستادگی در برابر توطئه های دشمن

آیت الله دری نجف آبادی تنها راه ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان را اتکا به داشته های داخلی کشور دانست و عنوان کرد: اقشار مختلف مردم و مسؤولان باید درکنار هم و با تلاش و راه اندازی واحدهای بزرگ و کوچک صنعتی زمینه رشد و ارتقای همه جانبه کشور را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: ساماندهی و حمایت با برنامه از صنایع بزرگ، متوسط و کوچک استان به منظور خروج از بحران و تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران امری ضروری در استان است که باید مسئوولان ذیربط نسبت به تحقق این مهم هر چه سریعتر اقدام کنند.

حقوق های معوقه کارگران باید هر چه سریعتر پرداخت شود

امام جمعه اراک تصریح کرد: حقوق های معوقه کارگران باید هر چه سریعتر پرداخت شود و مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد و دارایی نسبت به برطرف کردن مشکلات صنایع استان اقدام کنند، تا رکود اقتصادی حاکم بر کشور از بین برود.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بهره برداری از 64 تخت جدید بیمارستان خوانساری اراک نیاز ضروری بیماران خاص است که نیاز به حمایت خیران و مسؤولان دارند تا بخشی از نگرانی های این بیماران کاسته شود و آنها بتوانند آسانتر به درمان خود ادامه دهند.

راهپیمایی اربعین حسینی حماسه ای بزرگ در جهان

امام جمعه اراک با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی خاطرنشان ساخت: مردم استان مرکزی باید همگام با مردم سراسر کشور و با حضور در مساجد، حسینه ها و راهپیمایی باشکوه و بین المللی اربعین حسینی حماسه دیگری را در سطح جهان بیافرینند و به جهانیان نشان دهند شیعه و اسلام همیشه زنده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان با گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی گفت: مطالعه یکی از محورهای اصلی توسعه و رشد آگاهی هر جامعه ای است که در کشور ما این مهم برای فراگیر شدن نیازمند فرهنگ سازی است تا همه بتوانند با آشتی با فرهنگ مطالعه بسیاری از مشکلات ناشی از عدم آگاهی در جامعه را کاهش بدهند.