بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آیت الله دری نجف آبادی جنایات ارتش نیجریه علیه شیعیان را محکوم کرد

تاریخ انتشار 30 آبان 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1775

 آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی  و امام جمعه اراک با صدور پیامی که نسخه ای از آن عصر امروز چهارشنبه در اختیار خبرگزاری رسا در استان مرکزی قرار گرفت، گفت: جنایات و کشتار عزاداران حسینی(ع) از سوی ارتش نیجریه را محکوم کرد.

آیت الله دری نجف آبادی در این پیام آورده است: شیعیان مظلوم کشور نیجریه سال‌هاست که در آتش ظلم دشمنان اسلام می سوزند اما مدعیان دروغین حقوق بشر در برابر جنایت های ارتش این کشور سکوت اختیار می کنند.

پیام می افزاید: این اقدام وحشیانه ارتش نیجریه که موجب شهادت و زخمی‌شدن گروه کثیری از مردم مؤمن و خداجوی بزرگ ‌ترین کشور اسلامی آفریقا شد، دنیای اسلام را در اندوه و ماتم فرو برد.

در ادامه این پیام آمده است: محبان اهل بیت(ع) در همه نقاط مختلف جهان مورد آزار و اذیت ایادی استکبار جهانی قرار می گیرند و هیچ کس هم پاسخگوی این جنایات نیست و در چنین شرایطی می طلبد وحدت و همدلی قابل توجهی در بین مسلمانان شکل بگیرد تا خود از حقوق حقه خود در مقابل دشمنان اسلام دفاع کنند.

در بخشی از این پیام عنوان شده است: این عمل وقیحانه ارتش نیجریه اقدامی برنامه ریزی شده از سوی بدخواهان دین مبین اسلام و مذهب مقدس تشیع است بنابراین سازمان ملل و تمام مدافعان حقوق بشر باید در حمایت و دفاع از شهدا و مجروحاناین حادثه اقدام کنند.

در ادامه این پیام آمده است: ملت مومن و موحد ایران اسلامی به خصوص استان مرکزی ضمن تسلیت به خانواده‌ها و بازماندگان شهدای این فاجعه دردناک، خواستار رسیدگی مجامع بین المللی به این جنایات است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: هم اکنون آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) خار چشمی برای دشمنان مذهب مقدس تشیع به خصوص اسراییل و آل سعود است و شیعیان نیز باید با تمام قدرت در راستای هر چه باشکوهتر برگزار کردن این آیین اقدام کنند.

پیام می افزاید: مسلمانان تمام نقاط جهان باید بدانند که ملت ایران اسلامی در هر شرایطی پشتیبان آنان است و همواره از حقوق آنان دفاع می کند.

شایان ذکر است، ارتش نیجریه روز های گذشته شیعیان عزادار حسینی(ع)در منطقه کانو این کشور را آماج حملات خود قرار دادند که در این واقعه بیش از 100 نفر از عزاداران به خاک و خون کشیده شدند.