بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آيت الله دري حمله انتحاري در مسجد باقرالعلوم كابل را محكوم كرد

تاریخ انتشار 6 آذر 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1526

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در این پیام آورده است: بدون شک این اقدام وحشیانه از سوی دشمنان اسلام و به خصوص مذهب تشیع با هدف تخریب چهره اسلام در جهان رقم خورده است.
در ادامه این پیام آمده است: شیعیان مظلوم کشور افغانستان سال‌هاست که در آتش ظلم دشمنان اسلام می سوزند اما مدعیان دروغین حقوق بشر هیچ اقدام موثری در راستای تامین امنیت این کشور نمی کنند.
این پیام می افزاید: این اقدام وحشیانه که شهادت و زخمی‌شدن گروه کثیری از مردم مؤمن و خداجوی شهر کابل را به دنبال داشت، یک بار دیگر جهان اسلام را داغدار کرد و عاملان این جنایت باید در اسرع وقت شناسایی و به سزای اعمال خود برسند.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: امروز جهان کفر و ظلم ستیزی در مقابل جهان اسلام صف آرایی کرده و از هر ابزاری برای جلوگیری از گسترش فکر و فرهنگ اسلامی جلوگیری می کنند، بنابراین مسلمانان باید در چنین شرایطی وحدت و همدلی را سرلوحه امور خود قرار داده و با تمام توان در راستای گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) گام بردارند.
در ادامه این پیام آمده است: مذهب مقدس تشیع اقیانوس بی کرانی است که جهان از درک آن عاجز و ناتوان است، در صورتی که درک سیره اهل بیت (ع) به خصوص امام علی (ع) می تواند در چشم برهم زدنی جهان را از ظلم و کینه توزی رها سازد.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: روحانیت تشیع و اساتید دانشگاه ها باید با نگارش مقالات و پژوهش های علمی، اصالت مذهب مقدس تشیع و دین مبین اسلام را برای جهانیان تشریح و تبیین کنند.
آیت الله دری نجف آبادی در ادامه این پیام آورده است: ملت مومن و موحد ایران اسلامی همواره پشتیبان و حامی مستضعفان جهان بوده و هم اکنون نیز این جنایت وحشیانه در کابل را محکوم کرده و از ملت مسلمان به خصوص شیعیان این کشور پشتیبانی می کنند.
بر اثر حمله انتحاری در مسجد باقرالعلوم کابل که روز دوشنبه اتفاق افتاد تعدادی از مردم بیگناه افغانستان زخمی و شهید شدند.