بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: مشكلات و تنگناهاي داخلي با تلاش هدفمند قابل حل است

تاریخ انتشار 16 آذر 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1527

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: ملت انقلابی و همیشه در صحنه، با وحدت کلمه و انسجام می تواند از تمام سدها و مشکلات به سلامت عبور کند.
وی اظهار کرد: اجداد و پیشینیان ما کارها و اقدامات بزرگی را با وجود همه محدودیت ها به شایستگی انجام داده اند بنابراین ما با تاسی از آنان می توانیم بر مشکلات فائق آییم.
امام جمعه اراک گفت: اسلام با تنبلی و تن پروری مخالف است و امروز ایران اسلامی به نیروی انسانی متخصص، متعهد و پرتلاش برای تحول افرینی و انجام اقدامات تحول آفرین نیاز دارد.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: تلاش کشور تنها در امور اجرایی نیست بلکه باید در مرزهای دانش و فتح قله های فناوری روز نیز بیش از پیش کوشا بود و مقوله ایده تا عمل را با بهره گیری از علوم نوین با جدیت دنبال کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مسئولان از کشمکش های داخلی پرهیز کنند و با ریشه یابی مشکلات در راستای رفع نیازهای مردم بکوشند.
وی افزود: مشکل جدی مردم در شرایط فعلی، اشتغال است و ایجاد و توسعه بسترهای اشتغالزا از موضوعاتی است که باید در همه ابعاد و با استفاده از تمامی امکانات دنبال شود.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: رشد علمی، افزایش صادرات غیرنفتی و اشتغالزایی باید از سوی مسئولان جدی گرفته شود و نیاز است از فرصت های پیش رو نهایت بهره برده شود.
وی گفت: استان مرکزی ظرفیت های علمی، دانشگاهی، مدیریتی و صنعتی خوبی دارد بنابراین شایسته است از توانمندی در راستای حل موانع به ویژه اشتغال استفاده بهینه صورت گیرد.
وی افزود: رهبرمعظم انقلاب، امسال را سال اقدام و عمل نام گذاری کردند بنابراین برهمه لازم است تا در راستای تحقق این مهم قدم بردارند و درایجاد پایگاه های قدرتمند در عرصه های علمی، فرهنگی و تکنولوژی فعالیت کنند.
امام جمعه اراک در بخشی از اسخنانش به اقدام داماتو و آمریکا علیه ایران انتقاد کرد و گفت: آمریکا به بیراهه می رود و مجامع جهانی شاهد هستند که ایران در برجام به تعهداتش عمل کرد و بدعهدی دید.
تبریک سالروز جهانی معلولان، سالروز تشکیل قانون اساسی، هفته وقف و هفته مقابله با ایدز از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه اراک بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه اراک به مناسبت هفته وقف سخنرانی کرد.
آیین عبادی و سیاسی جمعه در 32 نقطه از استان مرکزی برگزار می شود.