بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

امام جمعه اراك: روز دانشجو نماد استكبار ستيزي و خودباوري ملت ايران است

تاریخ انتشار 21 آذر 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1538

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه پس از اقامه نماز ظهر و عصر در دبیرستان پسرانه شکرایی اراک افزود: روز دانشجو روز انسجام و همدلی حوزه و دانشگاه و روز اعلام انزجار از سیاست های خصمانه استعمارگران است.
وی ادامه داد: دانشجویان انقلابی با شهادت خود به دشمنان نشان دادند که ملت ایران همواره هوشیارانه در صحنه هستند و از دین، اسلام و قرآن در برابر دشمنان دفاع می کنند.
امام جمعه اراک بیان کرد: روز دانشجو بعد از پیروزی انقلاب به برکت امام راحل(ره)، خون شهدا و رهبری رهبر معظم انقلاب به عنوان روز مبارزه با زیاده خواهی های استکبار همواره مورد توجه بوده و هرساله هرچه با شکوهتر برگزار شده است.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری بدعهدی آمریکا افزود: آمریکا با بد عهدی های خود را در طول تاریخ نشان داده و در موضوع برجام نیز کارشکنی هایش ادامه دارد.
وی ادامه داد: دشمن شناسی، بصیرت در برابر دشمنان و نگاه به درون تنها راه پیروزی و ایستادگی در برابر دشمنان و فتح قله های علمی، پیشرفت و توسعه کشور است و مردم، روحانیت، دانشجویان و دانشگاهیان باید با اتحاد، وحدت و همدلی کوتاهترین راه را برای رسیدن به پیشرفت و توسعه کشور انتخاب و در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری برای پیشرفت و توسعه کشور تلاش کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: دوران جوانی و نوجوانی بهترین زمان برای خودسازی و پیشرفت است که اگر از این دوران به خوبی بهره برداری نشود، در آینده خسارت های جبران ناپذیری را برای افراد به همراه دارد.
شهریار فولادوند افزود: استفاده از تجربه های دیگران یکی از راه های پیشرفت و تعالی انسان است و انتقال تجربیات ارزنده می تواند یاریگر کشور باشد.
وی ادامه داد: مطالعه و کسب علم یکی از راهکارهای مشارکت در عمران و آبادانی کشور است و دانش آموزان باید در سنگر علم و معرفت قله های موفقیت و افتخار را برای کشور فتح کنند.
227 هزار دانش آموز در 2470 مرکز آموزشی استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.