بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: احياي سبك زندگي اسلامي در گرو ترويج آموزه هاي قرآن كريم است

تاریخ انتشار 28 آذر 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1508

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در کلاس تفسیر قرآن کریم در دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، افزود: نشر معارف قرآنی دربین آحاد مردم ودر سطوح مختلف می تواند یک حرکت بی نظیر در راستای احیای فرهنگ اسلامی در جامعه باشد که مسئولان فرهنگی باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
وی ادامه داد: خداوند قرآن را راهنما و مسیر تعالی و سعادت بشریت قرار داده از این رو اهتمام به آموزش قرآن و عمل به دستورات آن رمز رستگاری انسان است.
امام جمعه اراک بیان کرد: فعالیت های قرآنی افتخار بزرگی است که نصیب هر کسی نمی شود و باید از این فرصت استفاده کرده و مفاهیم ناب قرانی را شناخت و اشاعه داد.
وی اضافه کرد: امروز مفاهیم و آموزه های قرآن کریم فارغ از باورهای مسلمانان حتی در دل های سیاه دشمنان نیز روشنایی ایجاد کرده و آنها به تاثیر این معجزه الهی در پیشرفت جامعه بشری اذعان دارند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: اساتید دانشگاه ها و جامعه روحانیت باید نسبت به گسترش و ترویج آموزه های قرآن کریم همت مضاعف داشته باشند و با بیانی شیوا مفاهیم قرآن را به نسل جوان منتقل کنند.
وی گفت: کلمه رب در اصل به معنی مالک و صاحب چیزی است که به تربیت و اصلاح می پردازد و این کلمه به طور مطلق تنها بر حق تعالی مصداق دارد.
امام جمعه اراک بیان کرد: قرآن کریم سرشار از مفاهیم و آموزه های توحید و خدا شناسی است و هر انسانی که بخواهد مسیر کمال و رسیدن به خداوند را بپیماید، بدون شک هیچ منبعی بهتر و کامل تر از قرآن کریم نیست.
کلاس تفسیرقرآن کریم آیت الله دری نجف آبادی روزهای پنجشنبه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می شود.