بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

امام جمعه اراك: وحدت و انسجام مسلمانان نياز امروز دنياي اسلام است

تاریخ انتشار 28 آذر 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1574

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک با یادآوری ایام هفته وحدت و و میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) افزود: دنیای اسلام با اتحاد، وحدت و تعامل با یکدیگر می توانند به قدرت عظیمی در جهان تبدیل شده و از قرآن، اسلام و سرزمین های اسلامی در برابر توطئه های دشمنان دفاع کنند.
وی ادامه داد: مسلمانان قرآن، پیامبر و دشمنان واحدی دارند که با اتحاد با یکدیگر می توانند در برابر متجاوزان ایستادگی کرده و مشکلات و چالش های خود را برطرف و دنیای اسلام را با عظمت و قدرت بسازند .
امام جمعه اراک بیان کرد: انگلیس منافع خود را در اختلاف، ایجاد دشمنی و کینه ورزی بنا نهاده است و سعی داشته همواره بر این اساس سیاست های تفرقه افکنانه خود را در جهان اسلام گسترش دهد.
وی ادامه داد: آل سعود و اسرائیل مزدوران انگلیس و آمریکا در منطقه هستند و مسلمانان باید همواره در مقابل دسیسه های آنها هوشیار باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری برای وحدت هرچه بیشتر دنیای اسلام مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را تشکیل دادند و تاکنون نشست های فراوانی در این خصوص برگزار شده است.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: هم اینک به برکت مجاهدت های امام راحل(ره)، رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب، انقلاب اسلامی و خون شهدا وحدت، انسجام و اتحاد در جمهوری اسلامی وجود دارد که باید روز به روز به این اتحاد و وحدت افزوده شود.
وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم و مسئولان باید در برابر توطئه های دشمنان هوشیار و بیدار بوده و خطر دشمنان را شناخته و گرفتار توطئه آنان نشوند.
امام جمعه اراک با یادآوری روز حمل و نقل و ترافیک افزود: مسئولان باید با ایمن سازی راه های جاده ای و ریلی بروز حوادث رانندگی را کاهش دهند تا شاهد حوادث تلخ در کشور و استان نباشیم.
وی با یادآوری روز جهانی اخلاق و مهربانی و روز عاری از خشونت افزود: تا آل سعود و اسرائیل در منطقه هستند اجازه نمی دهند منطقه ای بدون خشونت و آرام وجود داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک با یادآوری لزوم اقدامات پیشگیرانه در شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان این شهرستان از شهروندان خواست تا نکات ایمنی و بهداشتی را در برابر این بیماری رعایت کنند.
آیت الله دری نجف آبادی آزادسازی حلب را به مردم و ارتش سوریه تبریک گفت و افزود: امید است در آینده نزدیک موصل نیز از چنگال متجاوزان و مزدوران رهایی یابد.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.