بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

امام جمعه اراك: نظام پرداخت حقوق در كشور نيازمند نظارت دقيق ديوان محاسبات است

تاریخ انتشار 6 دی 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1482

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در دیدار رئیس دیوان محاسبات کشور با وی، در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دیوان محاسبات وظیفه دارد نسبت به ساماندهی نظام پرداخت حقوق، برنامه ریزی های مدونی داشته باشد.
وی ادامه داد: دستگاه های نظارتی به خصوص دیوان محاسبات وظیفه دارند نسبت به شفاف سازی در نظام پرداختی دستگاه های دولتی اقدامات شایسته انجام دهند به طوری که دریافتی کارکنان دولت برای مردم قابل ملاحظه باشد.
امام جمعه اراک اظهار کرد: دیوان محاسبات وظیفه دارد برای پرداخت حقوق کارکنان دولت یک مبنا و شاخص مشخصی تعریف کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص عملکرد نظام مالیاتی کشور گفت: در صورتی که سازمان امور مالیاتی کشور وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی کشور مرتفع می شود.
وی ادامه داد: نظارت بر سیستم بانکی نیز باید به عنوان یکی از اولویت های مهم دستگاه های نظارتی در دستور کار قرار گیرد و عملکرد آنها به طور کامل منطبق بر بانکداری اسلامی تدوین شود.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود واگذاری های صنایع استان بر اساس اصل 44 قانون اساسی را یک طرح ناموفق در این استان عنوان کرد و گفت: اصل 44 قرار بود انقلاب اقتصادی در کشور ایجاد کند، اما برنامه ریزی های نامناسب خسارت های سنگینی را بر پیکره بیت المال و اموال مسلمین وارد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: در طرح تحول نظام سلامت نیز دیوان محاسبات باید وارد عمل شده و دریافتی ها و ساعات فعالیت پزشکان را نیز مورد ارزیابی قرار دهد.