بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

امام جمعه اراك: آزادسازي حلب نماد وحدت و مقاومت جهان اسلام است

تاریخ انتشار 6 دی 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 907

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: با وجود حمایت های همه جانبه اسرائیل، آل سعود، آمریکا و جهان غرب از گروهک تکفیری داعش، مسلمانان با وحدت و یکپارچگی زیر لوای مقاومت اسلامی توانستند حلب را آزاد کرده و تروریست ها را از قلب اسلام خارج کنند.
وی ادامه داد: صدها اتاق فکر و برنامه ریزی از سوی دشمنان اسلام، حمله های تروریست ها در سوریه به خصوص حلب علیه مسلمانان را مدیریت می کرد اما وحدت شیعه و سنی و ملیت های مختلف اسلامی همه توطئه ها و دسیسه های بدخوانان اسلام را خنثی کرد و نتیجه جنگ به نفع مسلمانان رقم خورد.
امام جمعه اراک بیان کرد: معنا و مفهوم مقاومت در جریان توطئه های استکبار در سوریه به خوبی برای جهانیان تشریح شد و این مهم نشان داد که مسلمانان در صورت وحدت و یکپارچگی شکست ناپذیر و مقتدر خواهند بود.
وی، اسرائیل جنایتکار را حامی اصلی تروریست ها در سوریه و عراق معرفی کرد و گفت: جهان غرب، آمریکا و آل سعود نیز در راستای خواسته های اسرائیلی ها از داعش و دیگر گروهک های تکفیری حمایت می کنند اما آنان باید بدانند که در مقابل وحدت و همدلی مسلمانان هیچ قدرت و نفوذی نخواهند داشت.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی آزاد سازی حلب را مانند آزادسازی خرمشهر ارزشمند و پیروزمندانه معرفی کرد و گفت: این مهم نخستین گام پیروزی مسلمانان است و در صورت حفظ و وحدت و همدلی می توان همواره بر جبهه کفر و استکبار پیروز شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ترور سفیر روسیه در آنکارا را اقدامی ناشایست و ضد اسلامی عنوان کرد و گفت: دین مبین اسلام با هر گونه ترور و آتش افروزی مخالف است و ملت ایران به عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع این اقدام تروریست گونه را محکوم می کند.
امام جمعه اراک در ادامه سخنان خود با تبریک فرا رسیدن 25 دسامبر و میلاد حضرت مسیح(ع)، بیان کرد: مسیحیت از ادیان الهی است و پیروان راستین آن قابل احترام هستند باید به تحقق ارزش های دین خود پایبند باشد.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص فرا رسیدن 9 دی و حماسه تاریخی مردم ایران در این روز نیز گفت: مردم با حضور آگاهانه خود در این حماسه تاریخی نشان دادند که هر زمان نظام و کشور به آنها نیاز دارد در صحنه هستند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: در حماسه 9 دی اقشار مختلف مردم در نقاط مهین اسلامی حضور داشتند، که این مهم نشان از محبوبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و عشق و ارادت مردم به ولایت فقیه دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود حمله نظامی های آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را نیز محکوم کرد و گفت: با وجود اینکه شیعیان در این کشور تنها از حق شهروندی خود دفاع می کنند اما، رژیم آل خلیفه همواره آنها را مورد حمله و خشم خود قرار می دهند که صبر و استقامت آنها در برابر رژیم خود فروخته آل خلیفه بسیار ارزشمند است.
نماینده ولی فقیه در ادامه سخنان خود به پنجم دی ماه و سالروز عملیات کربلا 4 اشاره کرد و گفت: عظمت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون جانفشانی های شهدا، جانبازان و ایثارگران است که ملت ایران باید همواره قدردان ایثارگری های این عزیزان است.
امام جمعه اراک در خطبه اول نماز جمعه این هفته اراک نیز مردم را به شکرگذاری در برابر نعمت های خداوند دعوت کرد و گفت: مومنان باید بدانند که در صورت کفران نعمت مشمول عذاب خداوند خواهند شد.
وی با تشریح خطبه 157 نهج البلاغه بیان کرد: محور همه فعالیت ها و اقدامات مسلمانان از قبیل تربیت فرزندان، کسب علم و دانش و فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، شغلی و سیاسی آنها باید بر اساس جلب رضایت خداوند باشد.
امام جمعه اراک با تفسیر آیات 101 و 102 سوره مبارکه هود اظهار کرد: مردم از نظر قرآن کریم در دوسته سعادتمند و شقاوتمند تقسیم می شوند و کسانی که به دنبال سعادت دنیا و آخرت هستند باید محور همه فعالیت های خود را جلب رضایت خداوند قرار دهند.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه از استان مرکزی اقامه می شود.