بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: ايجاد روحيه كارآفريني در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش ديده شود.

تاریخ انتشار 8 دی 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1451

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی با دستور کار اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: رویکرد آموزش و پرورش باید از برنامه های آموزشی محض جدا شود و با ایجاد روحیه خوداتکایی و کارآفرینی به منظور تقویت بسترهای اشتغال و در نهایت تولید گره بخورد.
وی، توسعه پایدار در جامعه را نیازمند عملکرد موفق آموزش و پرورش دانست و گفت: مسئولان آموزش و پرورش باید ضمن ارائه مطالب آموزش نظری مفید، نسبت به ارائه برنامه های آموزش عملی برای ایجاد اشتغال پایدار در آینده نیز اقدام کند.
امام جمعه اراک بیان کرد: هنگامی که امیرکبیر، اصلاحات خود را در ایران آغاز کرد جامعه ژاپن دوران دیرین فئودالی را سپری می کرد و هیچ گونه خبری از تحولات و انقلاب علمی، صنعتی و دانش و آگاهی سده نوزده میلادی در ژاپن نبود.
وی ادامه داد: پنج سال بعد از امیرکبیر میجی امپراتور ژاپن با سازماندهی بنیادین نظام آموزشی این کشور اصلاحات معروف خود را پایه گذاری کرد، اصلاحاتی که با صیقل یافتن در مسیر تاریخ ژاپن و با گذشت زمان چنان موثر واقع شد که ژاپن را به جایگاهی که امروز در صحنه بین الملل دارد رساند، بنابراین توسعه پایدار در کشور تنها با نظام آموزشی کارآمد، علم گرا و کارآفرین میسر می شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: کشور ژاپن از نظر موقعیت جغرافیایی در شرایط نامناسبی واقع شده است چرا که هیچ نوع منابع خدادادی و زیرزمینی ندارد و از نظر انواع بلایای طبیعی از قبیل سیل و زلزله نیز در امان نیست اما با برخورداری از نظام آموزشی قدرتمند امروزه یکی از پنج کشور بزرگ اقتصادی دنیا مطرح است.
وی ادامه داد: طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش باید با رویکرد خود اتکایی در جامعه اجرا شود و مسئولان دستگاه های اجرایی و اعضاء شورای فرهنگ عمومی نیز باید با تمام قوا آموزش و پرورش استان را در این عملیاتی کردن این مهم حمایت کنند.
امام جمعه اراک بیان کرد: برای دستیابی به اهداف عالی در آموزش و پرورش باید سازماندهی در مدیریت واحدهای مختلف وزارتخانه براساس الگوی واحد به سازمان های وابسته به کل ادارات آموزش پرورش و مناطق و شهرستان‌ها با رویکرد جدید تعلیم و تربیت، در نظر گرفت.
وی اضافه کرد: شکل گیری شخصیت نسل فردای ایران، در نظام آموزشی و به دست معلمان توانمند و خوش فکر است و باید اهدافی را که برای تعالی نظام و اقتدار کشور در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ترسیم شده با دقت عملیاتی کنند.