بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: جامعه روحانيت در گسترش فرهنگ قرآن كريم برنامه هاي كاربردي بيندشد

تاریخ انتشار 9 دی 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1400

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در کلاس تفسیر قرآن کریم در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، افزود: هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام و ایران، اعتقادات جوانان و نوجوانان کشور را نشانه رفته است و تنها راه مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان گسترش آموزه های قرآن کریم است.
وی ادامه داد: جامعه روحانیت باید با الگوگیری از علمای بزرگ معاصر از قبیل شیخ عبدالکریم حائری، آیت الله بروجردی و امام راحل، روحیه مجاهدت را در خود تقویت کرده و ضمن صیانت از ارزش های دین مبین اسلام فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) را در جامعه گسترش دهد.
امام جمعه اراک بیان کرد: می طلبد جامعه روحانیت با تلاش بی وقفه، خود را به علوم دینی و مسایل روز بین الملل تجهیز کرده تا منشا برکات در جامعه اسلامی باشد.
وی اظهار کرد: جامعه روحانیت باید در هر زمینه ای الگوی اقشار مختلف جامعه باشد و ساده زیستی این قشر از جامعه باعث گرایش بیشتر مردم به عالمان و بزرگان دین می شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: در شرایطی که فضای مسموم تبلیغات شبکه های ماهواره ای، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تلفن های همراه آگاهانه از سوی استکبار جهانی برای انحراف فرهنگی کشور طراحی شده، بسط مسائل اخلاقی و آموزه های دینی بهترین ابزار کارآمد مصون سازی ارزش های اسلامی در جامعه است.
وی ادامه داد: قرآن چراغ هدایتگر حیات بشری است و انس با قرآن باید از سنین پایین به عنوان یکی از بخش های اولویت دار در نظام آموزشی نهادینه شود.
آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: جامعه بشریت تنها با الهام از آموزه های قرآن کریم می تواند به کمال واقعی انسانیت دست پیدا کند و اقشار فرهیخته جامعه به خصوص جامعه روحانیت باید این مهم را در جامعه گسترش دهد.
کلاس تفسیر قرآن کریم آیت الله دری نجف آبادی روزهای پنجشنبه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می شود.