بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

امام جمعه اراك: سياست هاي اصل 44 به بدترين شكل ممكن در اراك اجرا شده است.

تاریخ انتشار 16 دی 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1458

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک، افزود: واحدهای صنعتی که در اراک بر اساس اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شده، نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.
وی ادامه داد: هر یک از واحد های آونگان، آذرآب، هپکو و شرکت صنایع به عنوان صنایع مادر تخصصی و غول های صنعتی خاورمیانه هستند اما امروز نیازمند توجه در راستای رفع تنگناهای پیش رو هستند.
امام جمعه اراک بیان کرد: از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید نامه هایی به وزارتخانه های مرتبط و معاون اول ریاست جمهوری ارسال و شرح حال صنایع اراک به خوبی برای مسئولان تشریح شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دولت به دنبال توسعه و بالندگی اقتصادی در کشور و ارتقاء سطح معیشت مردم است باید گامی اساسی در راستای توسعه صنایع کشور بردارد چرا که تنها در این صورت می توان کشور را به مسیر توسعه پایدار هدایت کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: کنترل تورم تنها راه نجات مشکلات اقتصادی مردم نیست بلکه نسخه شفا بخش مشکلات اقتصادی رهایی از حالت رکود است و این مهم نیز با بازگشت صنایع به چرخه تولید محقق می شود.
وی اضافه کرد: درآمدهای حاصل از فروش نفت و دریافت مالیات باید در مسیر رونق اقتصادی هزینه شود.
نماینده ولی فقیه بیان کرد: آموزش نیروی انسانی کارآمد، ایجاد فضای جدید کسب و کار، ارائه خدمات ارزان قیمت و با کیفیت و نظارت دقیق بر روی دستگاه های دولتی از دیگر وظایف دولت است که باید به آن توجه داشته باشد.
وی بیان کرد: مدیران صنایع باید از ظرفیت ها و ساختارهای خود به بهترین شکل ممکن در راستای رونق اقتصادی استفاده کنند.