بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: مشاركت در بازسازي عتبات عاليات سرمايه اي بزرگ و ارزشمند است

تاریخ انتشار 16 دی 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1494

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنج شنبه در جمع مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی، افزود: تدوین و اجرای برنامه های موثر در جذب نذورات و کمک های داوطلبانه مردمی موضوع مهمی برای ستاد بازسازی عتبات عالیات است.
وی ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات باید با ارائه گزارش های مکرر به مردم، نسبت به شفاف سازی فعالیت خود و همچنین جلب اعتماد عمومی گام بردارد.
امام جمعه اراک کار در عتبات عالیات را بالاترین و بهترین خدمت برای رضای خداوند دانست و گفت: فعالان در زمینه بازسازی عتبات عالیات واسطه میان ائمه اطهار (ع) و زائران هستند و برای رفاه زائران کار می کنند که این امر توفیق بزرگی است.
وی، بازسازی عتباتعالیات را اقدامی ارزشمند در راستای تحکیم وحدت امت اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم مومن ایران اسلامی به عنوان طلایه داران مذهب مقدس تشیع نقش مهمی در بازسازی عتبات عالیات برعهده دارند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: ماهیت زیارت اهل بیت(ع) ، رسیدن به جایگاه والا، بندگی خداوند و طلب زیست همراستا با هدایتگری ائمه (ع) است و باید این اماکن مقدس برای زیارت و عاشقان اهل بیت(ع) آماده باشد.
وی، نقش مردم استان مرکزی را در بازسازی عتبات عالیات بی بدیل خواند و گفت: بیش از 10 سال است که مردم ایران اسلامی حرکت جدیدی را در بازسازی عتبات عالیات آغاز کرده اند که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و بزرگان دینی در کشور عراق با موفقیت های خوبی همراه بوده است.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز گفت: فعالیت های این ستاد در سه بخش پاکیزگی و نظافت مرقدهای منوره عتبات عالیت، مرمت و بازسازی حرم های مطهر و توسعه حرم ها و مراقد منوره برنامه ریزی شده است.
خلیل نجفی افزود: ساخت و نصب تابلوهای توزیع برق سه فاز حرم مطهر علوی با 17 دستگاه پانل تابلوی برق، ساخت دو باب سقاخانه در حرم مطهرعلوی، ساخت 2 باب سقاخانه در حرم امام حسین(ع) و یک باب نیز در حرم مطهر امامین جوادین(ع)، طراحی و ساخت سازه، زیرساخت و محاسبات ساخت ضریح مطهر مسلم ابن عقیل(ع)، منبت کاری، خاتم کاری و معرق کاری داخل ضریح مطهر مسلم ابن عقیل(ع)، طرحی و مشارکت در ساخت صحن حضرت زهرا(س) در حرم مقدس علوی از مهمترین فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در 10 سال گذشته بوده است.
ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال 1384، 2 سال پس از ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون در 150 پروژه مختلف از قبیل ساخت سقاخانه های حرم های امام موسی کاظم(ع)در شهر کاظمین، امام علی(ع) در شهر نجف و امام حسین(ع) در کربلا و ساخت صحن حضرت زهرا(س) در شهر نجف مشارکت داشته و ساخت ضریح ابراهیم مجاب(ع) و باب الراس حضرت عباس (ع) نیز مهمترین فعالیت های این ستاد است.