بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

نماينده ولي فقيه در استان مركزي: احياي فرهنگ ايراني اسلامي در جامعه وظيفه اصلي متوليان فرهنگي است.

تاریخ انتشار 17 دی 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1376

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و ایمان به خدا در همه امور و فعالیت های کشور باید سرلوحه فعالیت همه ارگان های دولتی، مردم و نهادهای مختلف کشور قرار گیرد.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام، آل سعود، اسرائیل و داعش با توطئه های پلید به دنبال ایجاد فساد، ولنگاری فرهنگی و دورکردن جوانان کشور از اسلام و قرآن هستند که نیاز است آحاد مردم به خصوص نسل جوان در برابر تهاجم های فرهنگی دشمنان هوشیار باشند.
امام جمعه اراک بیان کرد: مردم، نهادهای انقلاب، اطلاعاتی، سیاسی و انتظامی باید در راستای آرمان های امام (ره)، انقلاب و شهدا تلاش کنند و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه بیش از پیش گسترش دهند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: حمایت از حجاب، اخلاق و تحکیم بنیان خانواده جزء مقدس ترین امور است و دولت، مجلس و مردم باید از این ارزش ها دفاع کنند.
وی با یادآوری سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) افزود: یکی از برکات وجود آن امام همام وجود مقدس امام زمان(عج) و چراغ هدایت برای مسلمانان، شیعیان و آزادگان جهان است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: افراد به سه گروه با ایمان، تنبل و بی اراده و منافق تقسیم می شود که افراد با ایمان پشتیبان ولایت فقیه، اسلام و قرآن هستند و در برابر توطئه دشمنان هوشیارند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: مردم به خصوص نسل حوان شهرستان اراک، استان مرکزی و کشور باید همچون افراد با ایمان و هوشیار کانون ایمان، شجاعت باشند و در راستای رفع تنگناها و مشکلات جامعه تلاش کنند.
گرامی داشت سالروز شهادت شیخ نمر به دست آل سعود، شهدای بحرین، یمن، حلب به دست تکفیری ها و دشمنان اسلام از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه اراک بود.
آیین نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.