بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

امام جمعه اراك: حمايت خيران از طرحهاي علمي آموزشي،مولفه لازم در تربيت نسل كارآمد است

تاریخ انتشار 1 دی 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1505

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از نمازخانه دبیرستان شهدای آلومینیوم اراک که بعد از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار شد، افزود: حضور و حمایت خیران از طرح های آموزشی هدفمند و تقویت ابزار و زیرساخت های این حوزه سرمایه ای است که در سال های آتی به بار می نشیند.
وی اظهار کرد: آینده سازان کشور و استان در امور پژوهشی و مهارت آموزی نیازمند حمایت و امکانات به روز هستند و مشارکت خیران در این عرصه بهترین و ارزشمندترین هزینه کرد بین نسلی است و به عنوان باقیات صالحات می ماند.
وی ادامه داد: تربیت نسل کارآمد و تاثیرگذار بزرگترین سرمایه ایران اسلامی است زیرا موجب دوام و تقویت و قدرت کشور در حوزه های مختلف می شود.
امام جمعه اراک گفت: تربیت نسل تاثیرگذار باید به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار در دستور کار دستگاه های فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته و برای ایجاد جامعه ای پیشرفته و پیشرو در همه زمینه ها تلاش کنند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: حضور مردم در کنار دولت، پشتیبانی و رفع مشکلات آموزش و پرورش توسط مردم و خیران، یکی از راه های ایجاد آموزش و پرورشی قدرتمند و تاثیرگذار در کشور است.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری کمبود منابع آبی و افت نگران کننده سطح آب های زیر زمینی در استان مرکزی گفت: با توجه به کاهش بارندگی ها و نزولات آسمانی سالانه حدود یک متر از سطح آب سفره های زیر زمینی استان کاسته می شود که این مهم نیازمند صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت آب در قسمت های مختلف جامعه دارد.