بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

امام جمعه اراك: حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن تجديد بيعت با امام راحل و رهبري است

تاریخ انتشار 17 بهمن 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1541

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: راهپیمایی 22 بهمن نمایش قدرت و وحدت آحاد مردم در حفظ و حراست از نظام است و موجبات یاس دشمنان را فراهم می کند.
وی افزود: مردم ایران اسلامی به خصوص استان مرکزی باید با انگیزه تر از سال های گذشته در راهپیمایی روز 22 بهمن حضور پیدا کنند و حمایت و پشتیبانی خود را از ولایت فقیه و آرمان های امام راحل و شهدا به همه مردم دنیا نشان دهند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران یکی از رخدادهای بی نظیر تاریخ معاصر است چرا که ملت ایران با وحدت و همدلی بی نظیر و به رهبری امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی حکومت شاهنشاهی را در این کشور ریشه کن کرد و دست استکبارگران را از منافع ملت کوتاه نمود.
وی اضافه کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با راهبری انقلاب اسلامی شتاب و پیشرفت همه جانبه بر منبای الگوی حکومتداری دینی را برای ملت سرافراز ایران به ارمغان آوردند و کشور ایران به برکت وجود ایشان به استقلال کامل رسد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: دهه مبارک فجر یادآور ایثارگری های ملتی است که از ظلم و ستم طاغوت زمان خود به خروش آمده بودند و با وحدت و یکپارچگی و حمایت از آرمان های والای امام راحل توانستند خانه ظلم را در کشور فرو ریخته و اسلام ناب محمدی(ص) را حاکم کنند.
وی بیان کرد: ملت ایران اسلامی به خصوص جوانان و نوجوانان باید قدرت انقلاب اسلامی را بدانند و هر روز با اشتیاق تر از روز گذشته در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلام گام برداشته و با حمایت از ولایت فقیه ارزشهای ناب انقلاب را حفظ و به کشور های دیگر انعکاس دهند.
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به پنجم جمادی الاولی و تولد حضرت زینب(س)، افزود: احیاء شخصیت و تحقق حقوق بانوان در جامعه یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است چرا که این قشر از جامعه پیش از انقلاب جایگاه امروز خود را نداشت.
وی با تبریک روز پرستار بیان کرد: عشق و ایثار پرستاران در حرفه خود، نشان از روح بزرگ و معنوی این قشر از جامعه دارد که باید قدردان آنان بود و در خور شایستگی‌ آنان از زحماتشان تقدیر کرد.
امام جمعه اراک اظهار کرد: پرستاران با زحمات بی‌ نظیرشان چراغ امید را در دل خانواده‌ها روشن کرده و با تاسی از سیره حضرت زینب(س) روح همدلی و کمک به دیگران را در جامعه زنده می‎کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و فاطمیه، افزود: صفات برجسته انسانی، حضرت زهرا(س) را به الگویی کامل برای تمام جهانیان به ویژه زنان جوامع اسلامی تبدیل کرده است که باید تاسی از این الگوی کامل در کشور نهادینه شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: سیره زندگانی ائمه اطهار (ع) الگوی کاملی از انسانیت، کمال، فضیلت و ارزش‌های متعالی است که از آغاز انقلاب اسلامی، چراغ راه هدایت ایرانیان قرار گرفته است.
وی، تحیکم جایگاه خانواده را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: مادران با تشریح ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) در راستای حفظ این بنیان ارزشمند گام بردانرد.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود، انقلاب اسلامی را پیشتاز یک جریان با عظمت در جهان عنوان کرد و گفت: ملت ایران با مقابله با فرهنگ مارکسیستی و ماتریالیستی، فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) را در جامعه احیاء کردند و تا زمانی که پرچم این انقلاب با دستان مقام معظم رهبری به دست امام زمان(عج) برسد پشتیبان این انقلاب با عظمت خواهند بود.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود قدرت دفاعی و موشکی ایران را یک مساله داخلی دانست و گفت: هیچ قدرتی نمی تواند نسبت به حقوق ملت ایران و صنایع دفاعی این ملت اظهار نظر کند چرا که تقویت بنیه دفاعی حق ملت ایران است.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با تفسیر آیاتی چند از سوره مبارک لقمان، تکبر و غرور را بلای جان انسانیت دانست و گفت: انسان ها باید در مقابل خدواند و بندگان خدا توضع و فروتنی داشته باشند و در هر شرایطی از تکبر، غرور و خودپسندی پرهیز کنند.
آیت الله دری نجف ابادی همچنین حوزه های علمیه را کانون پرورش گسترش معنویت و تقوا در جامعه عنوان کرد و گفت: همه حوزه های علمیه استان آماده پذیرش خواهران و برادران در سطوح سه و چهار با مدرک تحصیلی سوم راهنمایی و دیپلم است.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.