بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

کلام قرآنی باید در تمامی ابعاد زندگی به معنای واقعی جاری شود

تاریخ انتشار 28 بهمن 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1505

 آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در آیین مسابقه طرح تربیت حافظ قرآنی در مصلی بیت المقدس اراک، افزود: ایران اسلامی به برکت توجه به محافل قرآنی باید 10 میلیون حافظ داشته باشد و برای تحقق این مهم همه بخش های آموزشی و فرهنگی از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
وی افزود: زندگی قرآنی باشد و انس با کلام الهی هدایتگر واقعی است و خلاء ناشی از کم توجهی به کتاب مقدس باید با برنامه ریزی مدون مسئولان رفع شود.
امام جمعه اراک گفت: همگان در هر رده سنی به ویژه جوانان با حفظ بخشی های از قرآن خود را با آیه های وحی مایوس کنند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: جایگاه قرآن کریم به عنوان امانت پیامبر اکرم و مقدس ترین کتاب باید همواره حفظ و با عمل به آن بر عظمت این معجزه الهی افزوده شود.
وی اظهار کرد: مانوس بودن با قرآن خیر و ثواب دنیوی و اجر اخروی در پی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: قرآن نور هدایت و چراغ راهنمایی است که زندگی و جامعه انسانی به آن نیاز مبرم دارد تا ضامن رشد و تعالی معنوی باشد.
آیت الله دری نجف آبادی، قرآن را مهم ترین عامل وحدت بین مسلمانان خواند و گفت: این کتاب، چراغی برای انتخاب راه درست زندگی کردن است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیزدر این آیین گفت: هفت هزار و 922 نفر از علاقه مندان به قرآن کریم در پنجمین دوره مسابقات طرح تربیت حافظ قرآن کریم در این استان در 11 رشته به صورت کتبی به رقابت می پردازند.
حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی افزود: شرکت کنندگان در این رقابت در رده های سنی 7 سال تا 12، 13 تا 18 سال هستند و شماری از شرکت کنندگان نیز 19 سال به بالا دارند.
وی ادامه داد: قرآن، کتاب مقدس و تکلم خداوند سبحان است و در عالم هستی هیچ کتابی در فضیلت و برتری به پایه قرآن نمی رسد