بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

امام جمعه اراك: ملت ايران از تهديد و تشرهاي تو خالي دشمنان واهمه ندارد

تاریخ انتشار 7 اسفند 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1547

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نمازجمعه اراک افزود: سیاست های رئیس جمهوری جدید امریکا علیه ایران کارساز نیست و ترامپ اگر توان دارد اوضاع داخلی آمریکا را اصلاح کند و عدالت را در کشور خودش به مرحله اجرا درآورد.
امام جمعه اراک ادامه داد: ملت ایران هوشیار هستند و تحت تاثیر آدم های فاسد، بی شخصیت، بی هویت و نوکران بیگانه در آنان اثری ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران حاصل خون 230 هزار شهید گلگون کفن است و دشمن باید بداند که فلسفه ایثار و شهادت در رگ های تک تک ایرانیان جریان دارد و دست از انقلاب و نظامشان برنمی دارند.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص برگزاری ششمین کنفراس فلسطین در تهران گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این کنفرانس حضور یافتند و سخنرانی حکیمانه، دلسوزانه و آموزنده ای را ایراد کردند که باید مورد توجه همه قرار گیرد.
وی عنوان کرد: ایشان در خصوص تاریخ، مظلومیت و نهضت های مردم فلسطین، انتفاضه سوم، شگردهای آمریکا و آل سعود سخنان مهمی ایراد فرمودند و نشانه کشورهای اسلامی را در گرو حمایت از مقاومت عنوان کردند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: ملت مظلوم فلسطین 70 سال است که در برابر اسرائیل غاصب ایستادگی کردند و دست از آرمان های خود برنداشتند و همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان باید از این ملت حمایت کنند.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: استان مرکزی و اراک در زمینه آلودگی هوا با مشکلات جدی روبه رو است که همه باید دست به دست هم دهند و در راستای کاهش آلودگی ها گام های بلندی بردارند.
وی عنوان کرد: کشت 2 هزار هکتار جنگل کاری در منطقه شازند در دستور کار قرار گرفته و کمیته ای نیز در این راستا مسئول پیگیری شده است.
امام جمعه اراک یادآور شد: فصل درختکاری نزدیک است و همه باید برای تحقق این میزان جنگل کاری همت کنند و یک روز نیز نباید از آن غفلت شود.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: قرار بود یکهزار هکتار در اراک درختکاری و جنگل کاری شود که در این راستا نیز شورای اسلامی، شهرداری و همه مردم باید همت مضاعفی را به کار گیرند.
وی در بخش دیگری از خطبه ها با تسلیت ایام فاطمیه گفت: وجود مبارک حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه درس های ارزشمندی را به همه می دهد که باید به عنوان یک اثوه حسنه از این شخصیت بزرگ و اهل بیت (ع) الگوگیری کرد.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: حضرت فاصمه زهرا (س) چراغ هدایت و راهنمای دنیا و آخرت است و خداوند این شخصیت های بزرگ را برای انسان ها الگو قرار داده تا دچار شرک نشوند .
وی تاکید کرد: حضرت فاطمه (س) گنجینه بزرگی را برای بشریت به یادگار گذاشته که تا قیامت مایه افتخار است و همه وظیفه دارند برای رسیدن به خیر دنیا و آخرت در مسیر این بانوی بزرگ حرکت کنند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: امام راحل که دنیا تحت تاثیر قرار داد، رهبر معظم انقلاب و علامه طباطبایی ها همه از فرزندان حضرت زهرا (س) هستند.
سالروز ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی، بزرگداشت حکیم سبزواری، روز حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کنندگان، تشکیل بنیاد مستضعفان و جانبازان و عملیات تمرینی سپاه از دیگر مواردی بود که در خطبه های نماز جمعه اراک به آنها اشاره شد.
در 33 نقطه شهری استان مرکزی نماز عبادی سیاسی جمعه اقامه می شود.