بسم الله الرحمن الرحیم
گزیده ها

آيت الله دري نجف آبادي: نقش دانشگاه ها در ترويج آموزه هاي دين مبين اسلام برجسته سازي شود

تاریخ انتشار 16 اسفند 1395 / نسخه چاپی این مطلب / نمایش خبر 1515

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه در آیین اختتامیه جشنواره استانی نماز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیرکبیر اراک، افزود: تفاوت اساسی مراکز علمی ایران اسلامی با دیگر نقاط جهان در اصول و ارزش های متعالی دین مبین اسلام است که گسترش این اصول، آینده کشور را هم به لحاظ علم و تکنولوژی و هم به لحاظ معنویت و اخلاقمداری بیمه می کند.
وی ادامه داد: معنویت و تقوا در دانشگاه ها و مدارس کشور باید به میزان توسعه علم و دانش گسترش یابد چرا که علم بدون تقوا نمی تواند جامعه را در مسیر متعالی قرار دهد که مسئولان وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری باید نسبت به این مهم برنامه ریزی های کاربردی داشته باشند.
امام جمعه اراک افزود: نهاد مقدس خانواده نیز به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نظام های اجتماعی، نقش به سزایی در تربیت معنوی و ترویج آموزه های متعالی دین مبین اسلام به ویژه تقویت فرهنگ نماز در بین فرزندان دارد.
وی اضافه کرد: قبولی اعمال به ویژه نماز و واجبات الهی بر محوریت ولایت و اعتقاد به این اصل پذیرفتنی است و اگر نماز را اصل و اساس تمام عبادت‌ها و اطاعت‌ها بدانیم می‌توان کارها را در زندگی در مسیر سعادت و عاقبت‌ به خیری رهنمون کرد و به سرمنزل واقعی رساند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از سوی امام راحل بر اساس ارزش های متعالی اسلام ناب محمدی (ص) پایه گذاری شد، بنابراین آحاد جامعه به خصوص مراکز علمی کشور باید نسبت به احیاء آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل در جامعه تلاش کنند.
وی ایجاد نشاط اجتماعی را یکی دیگر از وظایف مراکز علمی کشور دانست و گفت: نشاط اجتماعی سلامت و پویایی جامعه را به دنبال دارد که مراکز علمی کشور باید با بهره گیری از اصول متعالی اسلام این مهم را در جامعه ایجاد کنند.
در پایان این آیین از نفرات برتر این جشنواره با حضور آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تجلیل شد.
اولین جشنواره استانی نماز در 22 رشته مختلف با حضور دانشجوایان دانشگاه های آزد اسلامی استان در واحد امیرکبیر اراک برگزار شد.
116 هزار دانشجو در 80 دانشگاه در نقاط مختلف استان مرکزی تحصیل می کنند.